Geavanceerd zoeken

saeco wenen editie

koffie wordt lichter en wateriger

autoschrauber36

Montag, 18. Januar 2016, 21:44 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 5

lidmaatschapsnummer..: 28191

Lid sinds: 18.01.2016

Hallo, ik heb het volgende probleem met mijn saeco Vienna editie. Het werkt normaal. Maar in het begin wordt de koffie echt zwart voor een paar seconden zoals het hoort.
Maar dan wordt het steeds helderder van seconde tot seconde, tot aan het kale water. Als je in de beker kijkt, ziet het eruit als een lichtbruin vuil loog. Het heeft ook niet veel schuim. Ik heb de brouwinstallatie al gedemonteerd, gereinigd en gered en de slijpbak vastgeschroefd en leeggezogen. Het is nog steeds hetzelfde. Koffiedikten zijn een grof kussen dat ook uit elkaar valt. Ik heb al 3 soorten koffiebonen geprobeerd. Het is hetzelfde in een overval. Bedankt voor de hulp.

numberonedefender

Montag, 18. Januar 2016, 21:54 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2539

lidmaatschapsnummer..: 2650

Lid sinds: 21.08.2008

Pas dan de maling wat fijner aan...



--------------------
Grüße, Manuel

Jura ENA Micro 9 (Küche)
Jura xF50 (Büro)
wechselnde Besetzung in der Werkstatt...
P.S.: Support gibt's im Forum, nicht per PN o.ä.

autoschrauber36

Montag, 18. Januar 2016, 22:26 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 5

lidmaatschapsnummer..: 28191

Lid sinds: 18.01.2016

Dat heb ik al geprobeerd. Ben al ingesteld op 18 en ook op 1. maar hij doet ook na r korte koffie water uit en dan gaat het van de kleur in normaal water

numberonedefender

Montag, 18. Januar 2016, 23:24 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2539

lidmaatschapsnummer..: 2650

Lid sinds: 21.08.2008

Zonder meer gedetailleerde informatie over de mate van vermaling, de hoeveelheid vermaling, etc. komen we nergens. Duidelijk te weinig gemalen koffie, duidelijk te grof gemalen...



--------------------
Grüße, Manuel

Jura ENA Micro 9 (Küche)
Jura xF50 (Büro)
wechselnde Besetzung in der Werkstatt...
P.S.: Support gibt's im Forum, nicht per PN o.ä.

autoschrauber36

Dinsdag, 19. Januar 2016, 12:43 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 5

lidmaatschapsnummer..: 28191

Lid sinds: 18.01.2016

Hallo, de grond is al grofkorrelig. Maar de geselecteerde pads zien er nat uit en zullen onmiddellijk uit elkaar vallen. De slijpgraad is momenteel ingesteld op 4. Zoals gezegd in het begin komt ook de donkere koffie en komt dan na 2 seconden ongeveer alleen maar water. Maar het werpt normaal gesproken uit. Maar ik denk dat er geen crema in de koffie zit. Met mijn andere intelia machine komt de koffie al schuimig uit het mondstuk

numberonedefender

Dinsdag, 19. Januar 2016, 13:13 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2539

lidmaatschapsnummer..: 2650

Lid sinds: 21.08.2008

Dat heb ik begrepen. De vraag is, waarom wordt het poeder niet aanzienlijk fijner als je de maling verandert...



--------------------
Grüße, Manuel

Jura ENA Micro 9 (Küche)
Jura xF50 (Büro)
wechselnde Besetzung in der Werkstatt...
P.S.: Support gibt's im Forum, nicht per PN o.ä.

autoschrauber36

Dinsdag, 19. Januar 2016, 13:36 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 5

lidmaatschapsnummer..: 28191

Lid sinds: 18.01.2016

Is het mogelijk dat de molenstenen defect zijn? Is er een manier om dit te controleren of op te sporen? Of kan de molen worden aangepast? Ik heb geprobeerd het af te stellen omdat het erg moeilijk was met het stelwiel. Ik heb de kom verwijderd. Daarna wees hij het af tot hij niet meer verder ging. Dan één draai terug. Zodat ik de versnellingen kon aanpassen en de hele weg heen en weer kon gaan. Dan zet ik de bonencontainer weer aan.

autoschrauber36

Dinsdag, 19. Januar 2016, 13:46 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 5

lidmaatschapsnummer..: 28191

Lid sinds: 18.01.2016

Is het mogelijk dat de molenstenen defect zijn? Is er een manier om dit te controleren of op te sporen? Of kan de molen worden aangepast? Ik heb geprobeerd het af te stellen omdat het erg moeilijk was met het stelwiel. Ik heb de kom verwijderd. Daarna wees hij het af tot hij niet meer verder ging. Dan één draai terug. Zodat ik de versnellingen kon aanpassen en de hele weg heen en weer kon gaan. Dan zet ik de bonencontainer weer aan.

numberonedefender

Dinsdag, 19. Januar 2016, 16:49 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2539

lidmaatschapsnummer..: 2650

Lid sinds: 21.08.2008

Natuurlijk kunnen molenstenen bot worden. Of verstopt raken met koffievet. Instructies voor het demonteren, reinigen en afstellen vindt u in het net. De mate van vermaling van het poeder moet ongeveer gelijk zijn aan de granulatie van kristalsuiker, dan zal de koffie ook naar koffie smaken...



--------------------
Grüße, Manuel

Jura ENA Micro 9 (Küche)
Jura xF50 (Büro)
wechselnde Besetzung in der Werkstatt...
P.S.: Support gibt's im Forum, nicht per PN o.ä.

Kaffeeplanet

Zondag, 31. Januar 2016, 08:41 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1572

lidmaatschapsnummer..: 3017

Lid sinds: 07.11.2008

Nou, je kunt beter bij de auto's blijven, de molen kan alleen worden verwisseld terwijl de molen draait, anders druk je de molen naar beneden, want er zit koffiedik tussen, en dat is gewoon geknipt. zoals verdediger zei, molen als kristalsuiker, maalhoeveelheid ongeveer 7-8 gr. Bekervulhoeveelheid max. 135 ml. Verwijder de
molen volledig en controleer of er iets uitgeknipt is, als je dat hebt, zet hem er weer in, verwijder dan de tandwielring, die eventueel vastzit met een kleine schroef, de rest is geknipt, draai dan de molen volledig omhoog en verwijder de molen, zuig de molen uit en zuig de koffiegoot eruit
.

om de slijpring te installeren, zoek de kleine driehoekjes op de geperforeerde ring en slijpringhouder, die het slijpmechanisme bedekken, draai het slijpmechanisme tot de slijpstenen elkaar raken, draai nu 14 rasters terug, dat zou de fabrieksinstelling zijn! sinds de machine wordt gebruikt, ga een raster minder terug om de slijtage te compenseren

.

het tandwiel heeft een roze markering die je kunt afdekken met de hwd switch (rechtsvoor ca. 5

uur

), als alles goed is gedaan zou dit moeten werken, wees niet verbaasd als je de eerste keer een foutmelding krijgt, de molen moet eerst vollopen, maar moet uiterlijk bij de 2e referentie vol zijn, anders heb je een probleem met de microswitch

.



--------------------
Alle Tips und Hinweise erfolgen nach bestem Wissen - die Verantwortung trägt jedoch der Ausführende.
Daher bitte lieber einmal zu viel als einmal zu wenig fragen.

Vor allen manuellen Arbeiten am Gerät den Netzstecker ziehen !

Gast_Simon   

Montag, 26. November 2018, 18:25 Uhr

Unregistered

De koffie was erg lekker.

eisbein

Samstag, 16. Februari 2019, 20:13 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 71

lidmaatschapsnummer..: 33555

Lid sinds: 21.01.2019

als je de koffie nog steeds niet lekker vindt, geef de machine dan een nieuwe pomp... het doet wonderen, en nieuwe maalschijven... en mogelijk een nieuwe doseermicrofoon...

Gast_nikolaus

Woensdag, 03. Juli 2024, 18:41 Uhr

Unregistered


Pakkingen zouden ook goed zijn, close-up Maar zo perfect wil je antwoorden hebben, goede man