Geavanceerd zoeken

KRUPS EA81* EA8105 EA810507 Reset

RESET van een Krups EA zonder display

Gast_HaWe

Samstag, 28. November 2020, 17:22 Uhr

Unregistered

KRUPS EA81* Reset
Metof zonder reinigingsschuif. Pomace container en watercontainer LED knipperen.

Pogingen om de moleninstelling, de maalduur, de maalhoeveelheid en de hoeveelheid koffiepoeder te wijzigen volgens een procedure die in de forums wordt beschreven, maken de machine meestal onbruikbaar. Pomace container en watercontainer LED knipperen na het herstarten, geen knopinvoer meer mogelijk, machine verwarmt niet.
In een forum heeft een onbekende forumgebruiker een mogelijke RESET voor alle betrokkenen beschreven. Ik benadruk expliciet dat ik niet de knutselaar ben van deze procedure, de lof is te wijten aan een onbekend persoon. Ik breng de procedure alleen over in een leesbare vorm en voeg enkele stappen toe.
Ik heb het geprobeerd op een machine ZONDER reinigingsglaasjes. Het werkt !1.

schakelde stroom uit (verwijder de stekker)2.
Verwijder het waterreservoir, de marcontainer, de reinigingsschuif (indien aanwezig)3
. zet de stromingsregelknop op 20ml4
. druk de knop "sterke koffie" uiterst rechts in en sluit de stekker aan5
. alle LED's branden, het waterreservoir is vol, de marcontainer, de reinigingsschuif (indien aanwezig) worden gereset
6. stel de stromingsregelknop in tot alle LED's uit zijn (ongeveer in de middelste stand)
7. plaats het reservoir onder de koffie-uitloop en het stoompijpje, druk nu op de knop "zwakke koffie"8
. Het water wordt door de koffie-uitloop en het stoompijpje gepompt, de zetzuiger beweegt zich naar de bovenrand van de zetkamer. Het proces wordt twee keer herhaald. Dan zijn alle rode LED's uit9
. Druk nogmaals op de knop "zwakke koffie"10
.

De machine laat de zetzuiger twee keer zakken, de laatste keer dat de zetzuiger in de laagste stand blijft staan

.

Wanneer "alle LED's knipperen"
11. trek de netstekker eruit en wacht minstens 5 seconden12
. Steek de netstekker erin, de zetzuiger gaat naar de uitgangspositie.
De machine werkt weer.


















Gast_HaWe

Zondag, 29. November 2020, 20:24 Uhr

Unregistered

Belangrijke aanvulling:

Nadat u het apparaat van het stroomnet hebt losgekoppeld en weer hebt aangesloten, moet u absoluut
een
12e grote kop onder de koffie-uitloop en onder het stoompijpje plaatsen.
13. Vul het waterreservoir14
. Druk op de knop "sterke koffie",
er loopt een programma om het systeem te vullen.
Pas dan loopt het weer als vanouds.





Gast_Nina

Donderdag, 12. Augustus 2021, 07:54 Uhr

Unregistered

Hallo, mijn krups volautomatische koffiemachine knippert alle lampjes, lampjes rood aan uit, als ik probeer te resetten, moet ik dan de rechter koffieknop continu ingedrukt houden?

HP

Samstag, 21. Augustus 2021, 20:18 Uhr

Unregistered

Je hoeft alleen maar op de juiste knop te drukken totdat je bent ingestoken.

NG

Donderdag, 11. November 2021, 15:46 Uhr

Unregistered

Hoe kan ik de maaltijd in mijn ea8108 verlengen?

Sophia

Samstag, 13. November 2021, 17:48 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 5

lidmaatschapsnummer..: 46489

Lid sinds: 24.10.2021

Met mijn Krups ea89, krijg ik altijd de foutmelding Vul machine, plaats bakje eronder, maar dan stopt hij niet. Ik heb de machine gereset, maar het doet niets.wub.gifwub.gifwub.gifwub.gif

Gast_Sven

Montag, 15. November 2021, 14:43 Uhr

Unregistered

Na stap 11, werkt het niet meer.
Steek de stekker er weer in en het koffiezetapparaat blijft uit.

Guest

Woensdag, 15. December 2021, 00:53 Uhr

Unregistered

Ik heb het probleem dat mijn Krups EA 810870 alleen blauw knippert na het aanzetten en niet lijkt op te warmen.
Als ik nogmaals op de aan/uit-knop druk, geeft hij twee pieptonen en lichten alle rode LED's op zoals KITT uit Knight Rider (van links naar rechts en vice versa).
Er kan ook geen knop worden ingedrukt.
Uitschakelen werkt ook niet, alleen de stekker eruit halen.
Ik heb nu de RESET geprobeerd, maar er komt alleen water uit het stoompijpje tijdens de reset, maar niet uit de uitloop.
Als ik de machine na de reset weer aanzet, heb ik hetzelfde probleem als voor de reset.




Gast_Stefan

Samstag, 25. December 2021, 23:20 Uhr

Unregistered

We probeerden vandaag een nieuwe machine op te zetten. Het is hetzelfde probleem, alle rode lampjes branden en niets werkt, behalve de stekker uittrekken.
Heeft iemand een oplossing?
Anders gaat de machine terug!

Gast_Stefan

Samstag, 25. December 2021, 23:22 Uhr

Unregistered

QUOTE (Guest @ woensdag, 15 december 2021, 00:53)
Ik heb het probleem dat mijn Krups EA 810870 alleen blauw knippert als hij aanstaat en niet lijkt op te warmen.
Als ik nogmaals op de aan/uit-knop druk, piept hij 2x en lichten alle rode LED's op zoals KITT uit Knight Rider (van links naar rechts en vice versa).
Er kan ook geen knop worden ingedrukt.
Uitschakelen werkt ook niet, alleen de stekker eruit halen.
Ik heb nu de RESET geprobeerd, maar er komt alleen water uit het stoompijpje tijdens de reset, maar niet uit de uitloop.
Als ik de machine na de reset weer aanzet, heb ik hetzelfde probleem als voor de reset.





Heb je een oplossing voor dit probleem?

Majster

Vrijdag, 21. Januar 2022, 03:06 Uhr

Unregistered

Als het toestel alleen knippert, is het klaar om te werken. Als hij niet warm wordt, controleer dan de connectoren op de ketel, ze kunnen losgeraakt zijn. Er stroomt water uit het stoompijpje in plaats van uit de uitloop, maak de verdeler schoon. Bij mij hielp het in ieder geval, ik had ringen verwisseld met gaten in het midden en wat vuil. Ik heb de verdeler schoongemaakt en hij werkt prima. Connectoren van sensor kunnen gemakkelijk gesoldeerd worden.

Pavel

Samstag, 19. Maart 2022, 10:13 Uhr

Unregistered

Hoe kan ik de EA8105 resetten? Weet iemand dat?

MrLed

Samstag, 19. Maart 2022, 12:48 Uhr

*

Barista

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 215

lidmaatschapsnummer..: 31782

Lid sinds: 14.01.2018

Het staat zo boven....

Guest

Donderdag, 24. Maart 2022, 20:30 Uhr

Unregistered

QUOTE (Guest @ woensdag, 15 december 2021, 00:53)
Ik heb het probleem dat mijn Krups EA 810870 alleen blauw knippert als hij aanstaat en niet lijkt op te warmen.
Als ik nogmaals op de aan/uit-knop druk, piept hij 2x en lichten alle rode LED's op zoals KITT uit Knight Rider (van links naar rechts en vice versa).
Er kan ook geen knop worden ingedrukt.
Uitschakelen werkt ook niet, alleen de stekker eruit halen.
Ik heb nu de RESET geprobeerd, maar er komt alleen water uit het stoompijpje tijdens de reset, maar niet uit de uitloop.
Als ik de machine na de reset weer aanzet, heb ik hetzelfde probleem als voor de reset.





Bedankt voor de goede instructies, helaas heb ik hetzelfde probleem, heeft iemand al een oplossing gevonden?

jean pierre   

Dinsdag, 29. Maart 2022, 18:36 Uhr

Unregistered

QUOTE (Gast_HaWe @ Zaterdag, 28. November 2020, 17:22)
KRUPS EA81* Reset
ZonderReiniging schuifje. De LED's in de grond- en watercontainers knipperen.

Pogingen om de instelling van de molen, de maalduur, de maalhoeveelheid of de hoeveelheid koffiepoeder te wijzigen volgens een procedure die op de forums wordt beschreven, zullen de machine meestal onbruikbaar maken. De LED van de koffieresidubak en de watercontainer knippert na de herstart, geen toetsinvoer meer mogelijk, de machine warmt niet op.
Op een forum beschreef een onbekende gebruiker een mogelijke RESET voor alle betrokkenen. Ik wil er uitdrukkelijk op wijzen dat ik niet de knutselaar van deze procedure ben, de lof komt toe aan een onbekend persoon. Ik breng alleen de procedure over in een leesbare vorm en voeg enkele stappen toe.
Ik probeerde het op een machine ZONDER de geleiders schoon te maken. Het werkt! 1. Schakel

destroom uit (verwijder de stekker) 2</br></br>.


2.Verwijder de watertank, de afvalbak en de reinigingsschuif (indien aanwezig)3.
Zet de doorstroomregelaar op 20ml4</br>.

houd de "sterke koffie"-knop uiterst rechts ingedrukt




en</br></br></br></br></br></br></br>sluit de stekker aan5.


alle LED's gaan branden, het waterreservoir is vol, de koffieresidubak, de reinigingsschuif (indien van toepassing)
zijn gereset
6. Stel de stroomregelknop in totdat alle LED's uit zijn (ongeveer in de middelste stand)
7. Plaats de container onder de koffie-uitloop en het stoompijpje en druk op de toets "low coffee "8 .


</br></br></br></br></br></br></br></br></br></br></br>










. Water wordt door de koffie-uitloop en het stoompijpje gepompt, de zetzuiger beweegt zich naar de bovenrand van de zetkamer. Het proces wordt twee keer herhaald. Dan gaan alle rode lichten uit9
. Druk nogmaals op de toets "zwakke koffie "10 .

De machine laat de zetplunjer twee keer zakken, de laatste keer blijft de zetplunjer in de laagste stand</br></br>.

Wanneer "alle LED's knipperen"
11. trek de stekker uit het stopcontact en wacht minstens 5 seconden12
. Steek de netstekker in het stopcontact, de zetzuiger beweegt naar zijn oorspronkelijke positie.
De machine werkt weer. </br></br></br></br></br></br></br></br></br/br></br></br></br></br></br></br></br></br>














































Hallo
ik wilde de persoon bedanken die het reset proces van de ae81
voor mijgepost

heeft

het werkte zeer goed, de machine werkt zeer correct
mijn probleem met de timer van de maler is opgelost door herprogrammering
grote dank aan hem
jp