Geavanceerd zoeken

Wat vinden jullie van Bellarom (Lidl) koffiebonen?

Wat is jullie ervaring met Lidl bonen

Zoef_Siena_2

Vrijdag, 24. Mai 2024, 01:40 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 8

lidmaatschapsnummer..: 74883

Lid sinds: 20.05.2024

Dag allemaal,

Ik zag bij Lidl een aantal soorten koffiebonen in de aanbieding, mijn nieuwsgierigheid gaat - op basis van de omschrijving op de verpakking - uit naar de Bellarom Espresso Cremoso (nu € 8,99/1,2Kg). Maar ervaringen met de andere varianten zijn ook goed.

Ik heb zelf alleen nog maar ervaring met (1 pak) Segafredo Intermezzo bonen, want ik heb pas afgelopen week een Schaerer Siena 2 gerepareerd. smile.gif

Groet,
Zoef



--------------------
Schaerer Siena 2 met vaste wateraansluiting (machine with mains water option)

MrLed

Vrijdag, 24. Mai 2024, 06:20 Uhr

*

Barista

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 213

lidmaatschapsnummer..: 31782

Lid sinds: 14.01.2018





De koffie is oké, maar niet mijn smaak. Ik geef de voorkeur aan Käfer koffie (espresso). Mijn absolute favoriete koffie komt uit Luxemburg. Sati Espresso Intenso.

Zoef_Siena_2

Samstag, 25. Mai 2024, 01:36 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 8

lidmaatschapsnummer..: 74883

Lid sinds: 20.05.2024

Sati Espresso Intenso is volgens hun eigen website Frans... ohmy.gif
Vast een lekkere koffie, maar in Nederland - waar ik woon - niet direct verkrijgbaar.



--------------------
Schaerer Siena 2 met vaste wateraansluiting (machine with mains water option)

Zoef_Siena_2

Vrijdag, 31. Mai 2024, 00:38 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 8

lidmaatschapsnummer..: 74883

Lid sinds: 20.05.2024

Ik heb de Bellarom Espresso Cremoso van Lidl gekocht. (in XXL aanbieding € 8,99/1,2Kg bij Lidl Nederland)

Ik koos deze variëteit vanwege de laagste zuurheid volgens de verpakking en de indicatie dat hij zeer geschikt was voor volautomaten.

De koffie valt niet tegen, hij lijkt qua algemeen smaakprofiel een beetje op de Segafredo Intermezzo, maar die koffie heeft een specifiek aroma dat deze koffie niet heeft. Lekker, maar er springt niets uit. Je proeft dat hij iets meer gebrand is dan de Segafredo.



--------------------
Schaerer Siena 2 met vaste wateraansluiting (machine with mains water option)

MalKie

Samstag, 08. Juni 2024, 22:09 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 75285

Lid sinds: 08.06.2024




De Lidl espresso is oké - zeker voor de prijs, maar er zijn betere. Ik zou zeggen dat het goed is voor op kantoor, maar alleen thuis als je van de smaak houdt.