Geavanceerd zoeken

Siemens EQ7

Apparaat opnieuw opstarten

Jaco Els

Dinsdag, 25. Juni 2024, 10:56 Uhr

Unregistered

Ik heb een Siemens EQ7 Plus Aroma Sense-koffiezetapparaat uit 2016 dat sinds eind vorig jaar problemen begon te geven.

Het grootste probleem is dat ik een "Restart appliance" foutmelding krijg waarbij de machine bevriest en je er niets op kunt doen. Je moet het apparaat uitzetten met de stekker in het stopcontact, de molen verwijderen die dan vuil is, schoonmaken, terugzetten, een paar minuten wachten en dan weer aanzetten. Soms geeft hij gewoon weer de foutmelding "apparaat opnieuw opstarten" en moet je het herhalen, andere keren start hij op.

Hij doet dit met tussenpozen, soms gaat het een maand zonder, andere keren is het vaak.

De laatste tijd krijg je de molen er soms bijna niet meer uit als het gebeurt, het is alsof hij vastzit en de machine niet volledig "gereset" is.

Het enige idee van het reparatieteam bij de agenten was om de keramische klep te vervangen en nu doet hij het al 3 dagen niet meer.

Heeft iemand een idee wat deze fout veroorzaakt, want ik kan het niet googelen en niemand lijkt het te weten, of dat de keramische klep het probleem kan zijn dat dit veroorzaakt, aangezien het nogal een duur onderdeel is om te vervangen als het niet de boosdoener is?