Geavanceerd zoeken

Koffie voor koffiezetapparaat met maalmechanisme

Gast_Thomas K.   

Dinsdag, 02. December 2014, 11:32 Uhr

Unregistered

Hallo,

Ik krijg een koffiezetapparaat met een molen voor kerstmis en wilde op zoek naar goede koffie.
Ik drink al heel lang koffie, ik heb veel geprobeerd, maar eerlijk gezegd heb ik geen idee wat je precies drinkt. Ik drink vaak een Lavazza-koffie uit een volautomatische machine in het bedrijf. Zoals ik hier al gelezen heb, is het een bekende koffie, maar geen enkele zou zo goed moeten zijn. Ik kan het al proeven. Daarom wilde ik uitzoeken wat voor soort koffie ik kon kopen. Ik wil graag "betere" koffie proberen en me samen met jullie kenners verkennen, vooral ik begrijp niet helemaal wat ik moet kopen. De meeste koffiesoorten worden iets met "Espresso..." genoemd. Ik wil een koffie die geschikt is voor mijn nieuwe molen en ik ben nog steeds tevreden over de smaak. Ik geef de voorkeur aan sterkere koffie, maar ook niet te sterk. Dan heb ik dus liever een medium sterke
dan een te sterke.
Ik hoop dat u mij kunt helpen en dat ik iets leer over de juiste
koffiesoorten :-
)
GegroetThomas

barfly

Dinsdag, 16. December 2014, 00:00 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 35

lidmaatschapsnummer..: 25584

Lid sinds: 15.11.2014

Nou, er bestaat niet zoiets als de "echte koffie"! Het is allemaal een biggrin.gifkwestie van smaak! Als je liever een sterke noot hebt, dan moet je gaan voor een espresso met weinig zuur.

Er zijn verschillende kleinere braadstudio's waar je proefpakketten kunt krijgen, dus het zou een goed idee zijn om ze te "proeven".

Het voordeel van kleine branderijen is natuurlijk dat de bonen echt vers worden geroosterd.

Als ik geen tijd heb om zelf te roosteren, reik ik naar de espresso van . Aldi. Door de hoge doorloopsnelheid van de goederen kunt u verrassend vaak verse bonen krijgen.

biggrin.gif