Geavanceerd zoeken

Koffiebonen worden na een paar dagen bitter.

Walle_Verobar100

Zondag, 06. Januar 2013, 12:55 Uhr

Unregistered

Hallo...
We hebben eigenlijk de juiste soort koffie voor ons gevonden.
-->
Tshibo Privat
Brazilië mild.

Helaas heb ik gemerkt dat als de koffiebonen langer (na een paar dagen) in de machine zitten, de koffie bitter en bijna oneetbaar wordt! Komt het door het soort koffie of is het

altijd zo?

Wanneer u de bonen uit de machine haalt en de bonen ruikt, kunt u het verschil in geur ten opzichte van de bonen in de

verpakking

al merken

.

Ik zou

graag

hulp

krijgen.
Mfg

Perros

Dinsdag, 26. Februari 2013, 15:30 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 12

lidmaatschapsnummer..: 19468

Lid sinds: 26.02.2013

Ik ben nu aan het speculeren dat de bonen misschien vocht uit de lucht of iets dergelijks opnemen en op de een of andere manier verrot raken.


Maar dat is mij nooit overkomen. Onze machine accepteert alleen gemalen koffie en de container is luchtdicht. Het poeder kan er dus een week of zo blijven liggen en dan doet het eindelijk naar tevredenheid zijn werk.

LennyElv18

Vrijdag, 26. April 2013, 13:56 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 20163

Lid sinds: 26.04.2013

U moet op de opslag letten! U kunt het beste opslaan in een glazen bak in een droge ruimte waar geen zonlicht binnen kan komen!

Marion216

Donderdag, 17. Oktober 2013, 08:33 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 29

lidmaatschapsnummer..: 19140

Lid sinds: 31.01.2013

Ja, ik kan het alleen maar met ons eens zijn dat dit het geval was, nu we ze goed hebben opgeslagen gaat het vrij goed en ik stop niet meer zoveel bonen in de machine. Altijd maar zoveel als we net nodig hebben, ik vul er dan vaker een tijdje bij, maar de bonen blijven vers ;)