Geavanceerd zoeken

Wat voor bonen zullen het zijn?

snackyss

Montag, 01. September 2014, 21:21 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 25019

Lid sinds: 01.09.2014

Goedenavond, ik ben een complete nieuwkomer bij de koffie. Ik heb geen ervaring of expertise. Mijn ouders drinken graag koffie, maar tot nu toe alleen filterkoffie van Aldi. Dus dit wordt waarschijnlijk een hele nieuwe smaakbeleving met de nieuwe machine! ze raakten elke keer weer enthousiast over de heerlijke koffie bij vrienden. Daarom de aankoop van een volautomatische machine. smile.gifWij (6 persoons huis) kochten een VA na wat onderzoek. Het werd een Melitta E 970-101 Caffeo CI, die op woensdag aankomt. Mijn moeder drinkt milde (ik zeg graag heel milde) melkkoffie. Als ze in het café is, dan altijd een latte. Mijn vader drinkt voornamelijk zwarte koffie, een beetje sterker. Omdat er zoveel verschillende soorten bonen zijn, vraag ik me af wat ik mijn ouders als cadeau moet geven. Aan de andere kant weet ik niet eens wat voor bonen er nodig zijn. Espresso en Crema? Enerzijds werden ons de espressobonen van Illy en Lavazza Qualita aanbevolen. Wat denk je? Ik zou erg blij zijn als u ons iets zou kunnen vertellen, dank u smile.gifwel! p.s.
Wat is de beste manier om de bonen op te slaan?

DirkS

Donderdag, 04. September 2014, 16:33 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 14

lidmaatschapsnummer..: 24942

Lid sinds: 22.08.2014

Er zijn monsterpakketten van vele braadstukken...
Google het gewoon...

schafbock

Samstag, 04. Oktober 2014, 22:27 Uhr

*

Barista

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 191

lidmaatschapsnummer..: 14543

Lid sinds: 19.12.2011

De Illy Red gaat goed in de Melitta. Niet te veel cafeïne en toch zeer aromatisch van smaak. Je kunt het ook op "grof" laten staan zonder dat de zuurgraad te sterk is. In de loop van de tijd kunt u ook de verschillende internetproviders bezoeken en proefpakketten bestellen. Iedereen heeft echt een andere smaak en gevoel voor smaak. De koffie is meestal in 2-3 dagen ter plaatse. Vers geroosterd, geen massaproductie. Lavazza kon me niet overtuigen. Fausto is al een goede braadpan. Een goed overzicht en beschrijving vindt u in diverse winkels. Hier zijn alleen tijden dat koffiecentrum, meer dan-koffie of Kaffi Schopp (Zwitserland) genoemd worden. PS: Het beste is om de duurdere 250gr tassen te bestellen, dan zal de teleurstelling niet zo lang duren als het niet goed smaakt en de tas na gebruik gewoon vast te knijpen. Ik zou adviseren om niet te gaan decanteren. Voor een "echte" espresso heb je sterke espressobonen nodig, maar die kun je niet gebruiken voor een koffiemelk. Stel de molen zo fijn mogelijk af en gebruik slechts 25ml (u kunt slechts 30ml gebruiken). Dit is ook de ideale omgeving voor melkmixdranken zoals latte. Echter, aangezien de koffiehoeveelheid is ingesteld op 50 ml. Melk 100, melkschuim 150
.Temp
. medium, sterkte altijd 4 ph34r.gif ph34r.gif ph34r.gif ph34r.gif

noten, u stelt de account bij Cafe Crema eenvoudig in op 160ml en vaders

op 140 of minder.

Daarna hoeft u alleen nog maar uw naam

te selecteren en op de knop te drukken.
Café Crema natuurlijk met de slijpgraad (tijdens het slijpen)
naar beneden.

Dat is helaas het geval. Espresso vereist andere instellingen dan CafeCrema

.

Anders smaakt het

niet

goed

.

DirkS

Montag, 06. Oktober 2014, 16:57 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 14

lidmaatschapsnummer..: 24942

Lid sinds: 22.08.2014

QUOTE (ram @ zaterdag, 04 oktober 2014, 21:27 uur)
De Illy Red gaat goed in de Melitta.
Niet te veel cafeïne en toch zeer aromatisch van smaak.
Je kunt het ook op "grof" laten staan zonder dat de zuurgraad te sterk is.

In de loop van de tijd kunt u ook de verschillende internetproviders bezoeken en proefpakketten bestellen. Iedereen heeft echt een andere smaak en gevoel voor smaak.

De koffie is meestal in 2-3 dagen ter plaatse. Vers geroosterd, geen massaproductie.
Lavazza kon me niet overtuigen.
Fausto is al een goede braadpan.
Een goed overzicht en beschrijving vindt u in diverse winkels.
Hier zijn alleen tijden dat koffiecentrum, meer dan-koffie of Kaffi Schopp (Zwitserland) genoemd worden.


PS: Het beste is om


de duurdere 250gr tassen te bestellen, dan zal de teleurstelling niet zo lang duren als het niet goed smaakt en de tas na gebruik gewoon vast te knijpen. Ik zou adviseren om niet te gaan decanteren.
Voor een "echte" espresso heb je sterke espressobonen nodig, maar die kun je niet gebruiken voor een koffiemelk. Stel de molen zo fijn mogelijk af en gebruik slechts 25ml (u kunt slechts 30ml gebruiken). Dit is ook de ideale omgeving voor melkmixdranken zoals latte. Echter, aangezien de koffiehoeveelheid is ingesteld op 50 ml. Melk 100, melkschuim 150.
Temp. medium, sterkte altijd 4 ph34r.gif ph34r.gif ph34r.gif ph34r.gif
noten, u stelt de account bij Cafe Crema eenvoudig in op 160ml en vaders op 140 of minder.
Daarna hoeft u alleen nog maar uw naam te selecteren en op de knop te drukken.

Café Crema natuurlijk met de slijpgraad (tijdens het slijpen) naar beneden.
Dat is helaas het geval. Espresso vereist andere instellingen dan CafeCrema.
Anders smaakt het niet goed.

























wink.gif

Het veranderen van de slijpgraad bij elke afdekking is vrij ingewikkeld. Daarnaast
is er het feit dat een deel van het poeder van het laatste deksel in de zeteenheid terechtkomt (de molen maalt niet direct in de zeteenheid, zodat er altijd veel poeder van het vorige deksel in de koffie
terechtkomt). Ik vind het

erg ingewikkeld als je het over een volautomatische machine hebt

.

Hoe ziet het er eigenlijk uit op de Melitta topmodellen met

het poeder

dat nog

in de koffie

zit

?

Ik zou het graag willen weten. Valt het poeder direct in de brouwerij van de Melitta barista's?

kaffeechris

Dinsdag, 07. Oktober 2014, 00:00 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Ik heb dit eerder gelezen en ook beantwoord in een Tread, zelfs in de topmodellen is nog steeds een kort kanaal geïnstalleerd een directe slijpen in de brouwerij groep is niet beschikbaar voor het particuliere huishouden.
Er zijn professionele volautomatische koffiemachines die twee molentjes hebben, maar dan hebben we het over een viercijferige som en het getal dat het eerste zou zijn, zou twee of drie zijn. Ik denk dat als je iets wilt, je een zeef moet kopen.
Op
die manier kun je alles maken wat je
wilt.

MfG Chris



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

DirkS

Dinsdag, 07. Oktober 2014, 11:44 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 14

lidmaatschapsnummer..: 24942

Lid sinds: 22.08.2014

QUOTE (kaffeechris @ maandag, 06 oktober 2014, 23:00 uur)
Ik heb dit al eerder gelezen en beantwoord in een loopvlak, zelfs de topmodellen hebben nog een kort kanaal en direct slijpen in de brouwerijgroep is niet beschikbaar voor privé-huishoudens.
Er zijn professionele volautomatische koffiemachines die twee molentjes hebben, maar dan hebben we het over een viercijferige som en het getal dat het eerste zou zijn, zou twee of drie zijn. Ik denk dat als je iets wilt, je een zeef moet kopen. Op die manier kun je alles maken wat je wilt.
MfG Chris


Ja, je hebt gelijk, maar de schermdrager is geen MWIP.
Ik vraag me alleen af hoe inconsequent de uitvoering van de volautomatische machines is
.

Natuurlijk kan ik het allemaal handmatig

doen

met de schermdrager

.