Geavanceerd zoeken

Wat voor bonen zullen het zijn?

snackyss

Montag, 01. September 2014, 21:21 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 25019

Lid sinds: 01.09.2014

Goedenavond, ik ben een complete nieuwkomer bij de koffie. Ik heb geen ervaring of expertise. Mijn ouders drinken graag koffie, maar tot nu toe alleen filterkoffie van Aldi. Dus dit wordt waarschijnlijk een hele nieuwe smaakbeleving met de nieuwe machine! ze raakten elke keer weer enthousiast over de heerlijke koffie bij vrienden. Daarom de aankoop van een volautomatische machine. smile.gifWij (6 persoons huis) kochten een VA na wat onderzoek. Het werd een Melitta E 970-101 Caffeo CI, die op woensdag aankomt. Mijn moeder drinkt milde (ik zeg graag heel milde) melkkoffie. Als ze in het café is, dan altijd een latte. Mijn vader drinkt voornamelijk zwarte koffie, een beetje sterker. Omdat er zoveel verschillende soorten bonen zijn, vraag ik me af wat ik mijn ouders als cadeau moet geven. Aan de andere kant weet ik niet eens wat voor bonen er nodig zijn. Espresso en Crema? Enerzijds werden ons de espressobonen van Illy en Lavazza Qualita aanbevolen. Wat denk je? Ik zou erg blij zijn als u ons iets zou kunnen vertellen, dank u smile.gifwel! p.s.
Wat is de beste manier om de bonen op te slaan?

DirkS

Donderdag, 04. September 2014, 16:33 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 14

lidmaatschapsnummer..: 24942

Lid sinds: 22.08.2014

Er zijn monsterpakketten van vele braadstukken...
Google het gewoon...

schafbock

Samstag, 04. Oktober 2014, 22:27 Uhr

*

Barista

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 191

lidmaatschapsnummer..: 14543

Lid sinds: 19.12.2011