Geavanceerd zoeken

Franke Flair, melk / melkschuim probleem

TomTom

Donderdag, 03. April 2008, 16:17 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 7

lidmaatschapsnummer..: 2148

Lid sinds: 03.04.2008

Hallo!

Bij de koffiemachine "Franke Flair" werkt het melkschuim of de melktoevoer met Latte Macciato / warme melk niet goed (over het algemeen bij producten met melk): ik heb
de
machine regelmatig ontkalkt met een speciale reiniger (amidosulfonzuur) toen mij dat werd gevraagd, ook nu nog 2 keer na het optreden van de problemen. Maar het helpt niet. Nogmaals een meer gedetailleerde uitleg van het probleem
: Wanneer u op de knop voor Latte Macciato drukt
, komt er schuim uit het rechter mondstuk, wanneer het linker mondstuk voor melk wordt ingeschakeld, komt er slechts een kleine hoeveelheid schuim uit beide mondstukken, dus geen echte "jet" meer. Zelfs als u op de knop voor oververhitte stoom drukt om handmatig te schuimen, spuit er een zeer kleine hoeveelheid melk uit de twee melkpijpen.
Ik heb de slangen
en sproeiers volledig gedemonteerd, een beetje "gedrenkt" in heet water en vervolgens alles goed gespoeld en weer in elkaar gezet, maar dit levert geen verbetering op.

Maar als je bijvoorbeeld op de cappuccinoknop drukt,

produceert deze alleen schuim (rechtermondstuk) zoals ingesteld, dit werkt redelijk goed, maar ook niet zo geweldig als een paar dagen geleden, toen het probleem er nog niet was. Heeft iemand van jullie enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Bedankt (ik
, of wij, runnen
een cafetaria
op
onze school, als een geavanceerde cursus Project Economie, de machine werd gekocht gebruikt, heeft perfect gewerkt voor de laatste 2 jaar:user posted image
Goed dan, bedankt!

jokel

Donderdag, 03. April 2008, 17:07 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2594

lidmaatschapsnummer..: 1411

Lid sinds: 26.09.2007

Hallo, dus ik denk dat dit een moeilijke bevalling kan worden, want waarschijnlijk kent niemand hier deze machine.
Ik zou eerst een mengsel van water en speciale cappuccinoreiniger in de melkcontainer vullen en dan stoom of de juiste melkdranken halen, zodat beide lansen worden doorgespoeld. Als dat niet helpt, zou ik voor de klep gaan, waar hij tussen de lansen wisselt. Ik hoop dat er
een klep is?
Gegroet Jokel



--------------------
Esam 6600 PrimaDonna
Ich helfe gerne und freue mich über jede Rückmeldung, was leider nicht immer vorkommt. Fragen werden NUR im Forum beantwortet.

Mal bist du Hund, mal bist du Baum.

TomTom

Donderdag, 03. April 2008, 18:26 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 7

lidmaatschapsnummer..: 2148

Lid sinds: 03.04.2008

Bedankt, ik zal morgen de afwas doen met de schoonmaker. De lansen aan de rechterkant zijn warm water & stoom. De melk wordt met 2 slangen automatisch uit de melkpak gezogen en opgewarmd of geschuimd. Alleen dat er geen misverstanden zijn. Ik heb de slangen en het hele apparaat met de foamers meerdere malen gereinigd. Ik heb nog 2 foto's bijgevoegd. Zoals ik al zei, we doen dit alleen op school, iedereen neemt een deel over, ik heb me net aangemeld voor het "technische" deel^^ Als je het niet meer aan de praat krijgt, moet je iemand laten komen. Ik wil alleen maar vragen of iemand toevallig zo'n probleem heeft gehad... wink.gif
user posted image user posted image

jokel

Donderdag, 03. April 2008, 20:05 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2594

lidmaatschapsnummer..: 1411

Lid sinds: 26.09.2007

Aangezien de machine een automatisch reinigingsprogramma voor het melksysteem heeft, denk ik niet dat dit te wijten is aan vervuiling. Als de machine niet meer onder de garantie valt, kunt u de Franke-dealer bellen, misschien kunnen zij u een type aan de telefoon geven. En aangezien je verantwoordelijk bent voor de technische kant van de zaak, kun je er een gevorderde cursus "KVA" van maken. wink.gif Maar zoals ik al zei, het zal moeilijk zijn om iemand te vinden die je hier kan helpen. Maar misschien neemt iemand anders contact op. Het zou in ieder geval interessant zijn als u hier de volgende stappen postte.



Groet Jokel



--------------------
Esam 6600 PrimaDonna
Ich helfe gerne und freue mich über jede Rückmeldung, was leider nicht immer vorkommt. Fragen werden NUR im Forum beantwortet.

Mal bist du Hund, mal bist du Baum.

TomTom

Donderdag, 03. April 2008, 20:33 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 7

lidmaatschapsnummer..: 2148

Lid sinds: 03.04.2008

Tuurlijk, ik zal het plaatsen als er iets verandert^^

TomTom

Vrijdag, 04. April 2008, 18:35 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 7

lidmaatschapsnummer..: 2148

Lid sinds: 03.04.2008

Ik kreeg een antwoord van de fabrikant op mijn brief:

QUOTE
Geachte heer..,

Ik zie aan uw beschrijving van het probleem dat er waarschijnlijk niet genoeg stoom wordt gedoseerd bij de uitlaat. ( Uitstroomsnelheid te laag ) De reden hiervoor is waarschijnlijk de twee magnetische kleppen voor melk en melkschuim.
Deze magneetkleppen sluiten waarschijnlijk niet goed.




Neem contact op met


de verantwoordelijke klantenservicebedrijf--------Tel




. Nee. ------in contact




.








Voordat u dit doet, moet u echter eerst een andere ontkalking uitvoeren met behulp van de door ons aanbevolen ontkalker, artikelnr. 1P315430.
Als u nog vragen heeft, aarzel dan niet om contact op te nemen met de ontkalker.

Met vriendelijke groet

.

..

enz.



















Ik zal niet weer ontkalken, het duurde een halve dag... Dat kan al 2 keer achter elkaar, de laatste keer bijna met pure ontkalker, niet beter.

jokel

Vrijdag, 04. April 2008, 18:54 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2594

lidmaatschapsnummer..: 1411

Lid sinds: 26.09.2007

Ik had het misschien goed geraden over de klep. Dus, als de garantie is uitgeschakeld, haal dan de dekkingen eraf en laten we gaan. Een of twee ventielen moeten geen hekserij zijn en je bespaart je school veel geld.




Groet Jokel



--------------------
Esam 6600 PrimaDonna
Ich helfe gerne und freue mich über jede Rückmeldung, was leider nicht immer vorkommt. Fragen werden NUR im Forum beantwortet.

Mal bist du Hund, mal bist du Baum.

TomTom

Samstag, 05. April 2008, 15:59 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 7

lidmaatschapsnummer..: 2148

Lid sinds: 03.04.2008

Je bedoelt gewoon de kleppen schoonmaken?
Of nieuwe bestellen en inbrengen?

jokel

Samstag, 05. April 2008, 17:20 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2594

lidmaatschapsnummer..: 1411

Lid sinds: 26.09.2007

Demonteer en blaas door, dan kun je zien of een van hen niet open of dicht genoeg is. Controleer eerst of er een spanning op de kleppen staat, dan kun je ze met een vreemde spanning aansturen, mits je iets van elektriciteit weet. Je ziet geen elektriciteit, maar je voelt het des te beter! blink.gif




Gegroet Jokel



--------------------
Esam 6600 PrimaDonna
Ich helfe gerne und freue mich über jede Rückmeldung, was leider nicht immer vorkommt. Fragen werden NUR im Forum beantwortet.

Mal bist du Hund, mal bist du Baum.

TomTom

Samstag, 05. April 2008, 19:51 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 7

lidmaatschapsnummer..: 2148

Lid sinds: 03.04.2008

Nou, een beetje electro is ok ^^
Ik als PC persoon, die daar ook handwerk doet, het komt wel goed!


dank je wel, ik zal contact met

je

opnemen

.

TomTom

Montag, 07. April 2008, 17:05 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 7

lidmaatschapsnummer..: 2148

Lid sinds: 03.04.2008

Hallo!

Ik heb er vrijdag wat ontkalker in gedaan en daarna heb ik de machine in het midden ervan losgekoppeld, in het weekend laten inwerken en vandaag twee keer gespoeld. Nu werkt het weer, je hoeft niets uit elkaar te halen, hoewel ik vandaag op zoek was naar schroeven of andere dingen, vraag me niet hoe ik het deel open krijg... Misschien heeft de fabrikant een exploderende blik, ik zal het vragen, voor het geval dat... rolleyes.gif
Kijk hoe lang het onderdeel duurt, op vrijdag is een zogenaamde schoolfamiliedag, waarbij basisschoolkinderen met hun ouders naar de school gaan, omdat ze misschien naar het gymnasium willen gaan. Daar zal de machine heet biggrin.gifworden
,
dank je wel
!

jokel

Montag, 07. April 2008, 18:24 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2594

lidmaatschapsnummer..: 1411

Lid sinds: 26.09.2007

Ik ben blij te zien dat de machine weer werkt. De kleppen waren nog wat verkalkt. Veel plezier op vrijdag en bedankt voor je feedback. Misschien krijg je de smaak te pakken en krijg je ook nog een KVA. wink.gif



Groet Jokel



--------------------
Esam 6600 PrimaDonna
Ich helfe gerne und freue mich über jede Rückmeldung, was leider nicht immer vorkommt. Fragen werden NUR im Forum beantwortet.

Mal bist du Hund, mal bist du Baum.

Guest

Dinsdag, 15. September 2009, 10:56 Uhr

Unregistered

Ik heb ook een flair, op zich een zeer goede machine, alleen is er geen informatie in het net, heb je tekeningen en documenten gekregen? Waar kun je goedkoop aan reserveonderdelen komen? Is het mogelijk om de machine tegen een redelijke prijs te laten reviseren? In de fabriek kunnen we ongeveer 1000€ krijgen. Heeft
iemand informatiebronnen
?

Beachdiner63   

Donderdag, 07. Oktober 2010, 18:57 Uhr

Unregistered

Ik heb ook een Franke flair, met precies hetzelfde probleem.
Maar de mijne heeft ook 40.000 producten gemaakt, 2 jaar geleden gekocht en twee keer laten repareren. Er is hier in Osterrönfeldt Coffeeworld een heel fitte en goedkope variant!

Fuchsi

Woensdag, 10. November 2010, 01:02 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 9478

Lid sinds: 29.08.2010

het
probleem
met de melk kan alleen worden veroorzaakt door 3 dingen die

de melk

met de venturiprizip wordt geleverd1
de twee melkpijpjes zijn
geblokkeerd en moeten worden vervangen2

de stoomleidingen

zijn geblokkeerd of

het stoomventiel (is verkalkt

) moet worden vervangen om
de KM te openen u heeft een speciale schroevendraaier met een
speciale vorm
nodig

 Seite 12