Geavanceerd zoeken

TK68E571/04 - Kan zeteenheid niet plaatsen

Zeteenheid kan niet worden gebruikt

Killing

Zondag, 13. Augustus 2023, 20:07 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 9

lidmaatschapsnummer..: 67917

Lid sinds: 13.08.2023

Hallo allemaal en ik ben blij dat jullie bestaan!

Ik heb dus een oudere keuken gekocht voor mijn dochter en deze machine zat erin.
Hij geeft de foutmelding "Deur gesloten", wat betekent dat de zeteenheid niet goed of helemaal niet is geplaatst.

Ik heb de machine dus gedeeltelijk gedemonteerd, de foutmelding wordt geschakeld door de witte kleine schakelaar aan de achterkant. Het werkt.
Maar ik ben duidelijk te dom om de eenheid te plaatsen. Ik krijg hem niet helemaal op de plaat om hem vast te zetten. Ergens in het midden blokkeert er iets, ik kan er niet achter komen wat. Natuurlijk staan de bouten omhoog.
Er staat niets in de instructies.

Kan iemand helpen?

Vg Stephan

Schlawi

Zondag, 13. Augustus 2023, 21:34 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1106

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

Wat gebeurt er als je de zeteenheid buiten laat staan en de deur sluit? Draait de aandrijving dan in de uitgangspositie?

Killing

Zondag, 13. Augustus 2023, 22:05 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 9

lidmaatschapsnummer..: 67917

Lid sinds: 13.08.2023

Ik moet de schakelaar ingedrukt houden, dan begint hij op te warmen. Zonder de schakelaar verschijnt de foutmelding.

Het probleem is dat de zeteenheid volledig moet worden geplaatst en vergrendeld om de machine te laten werken.

Schlawi

Montag, 14. Augustus 2023, 07:24 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1106

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

Staat de as in de juiste positie?

Er zit een rubber op de as. Als dit is opgezwollen, is het moeilijk om de zeteenheid erop te krijgen.
Je kunt proberen een beetje slaolie op het rubber te doen om te zien of het beter werkt.
Vervang het anders als dat het probleem is.

Bijgevoegde afbeelding

Killing

Woensdag, 16. Augustus 2023, 11:33 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 9

lidmaatschapsnummer..: 67917

Lid sinds: 13.08.2023

De oorzaak is een witte plastic hendel die op een positie op de motoras zit waar hij de in te brengen zeteenheid raakt.
Misschien is het de bedoeling dat hij de afvoerpijp verstelt, ik weet het niet...

Hoe krijg ik de aandrijving in de basis? Je kunt de zeteenheid er niet zo insteken en hij had ook niet zo verwijderd moeten kunnen worden...

VG Stephan

Schlawi

Woensdag, 16. Augustus 2023, 12:03 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1106

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

Ik neem aan dat je de aandrijving bedoelt. Zie de pijl in de afbeelding hieronder.

Ik weet niet hoe je de aandrijving op jouw machine in de uitgangspositie krijgt als de zeteenheid niet in de machine zit.
Je kunt ook proberen de schakelaar in te drukken die ik op de afbeelding heb aangegeven en dan kijken of de aandrijving beweegt.
Maar wees voorzichtig als hij linksom beweegt dat hij niet te ver beweegt en de aftapklep beschadigt.

Bijgevoegde afbeelding

kaffeechris

Woensdag, 16. Augustus 2023, 13:29 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Op de foto van Schlawi zie je welke schakelaar je ook moet indrukken, dan moet de motor van de brouwmachine naar de uitgangspositie gaan.
Gebeurt dit niet, dan is een van de microschakelaars in de brew drive defect.

Je kunt deze KVA ook afmaken.



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

Killing

Donderdag, 17. Augustus 2023, 22:39 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 9

lidmaatschapsnummer..: 67917

Lid sinds: 13.08.2023

Goedenavond,

een tussenresultaat, wat eigenlijk een eindresultaat zou moeten zijn....Ik heb de machine 2x, beide gedeeltelijk defect.
De aandrijving van de machine waar het eerst om ging beweegt niet, zelfs niet met de schakelaar ingedrukt.
Ik heb toen de tweede machine gedemonteerd, schoongemaakt, nieuwe afdichtingen, smering, etc. Het kostte me 2 dagen en een paar euro. Het kostte me 2 dagen en een paar euro.

Ik heb hem net aangezet, helaas met verschillende onwaarschijnlijke fouten:

1) Foutmeldingen: lade ontbreekt
2) Foutmeldingen: lade leeg (ook al is hij leeg)
3) Reinigingsindicator brandt constant, als je de reiniging stopt, komt er een beetje water uit de sproeiers, maar er zit ook wat water in de kom. Is dit normaal?
4) Ik kan niet ontkalken omdat het reinigingslampje altijd brandt.

Volgens mij komt er heel weinig water uit de sproeiers aan de voorkant, maar ik ken de machine niet......
Hij staat al een hele tijd, ik heb ergens gelezen dat de debietmeter of pomp vol lucht kan zitten of defect kan zijn. Maar hoe kan ik dit controleren? Multimeter?

Vg Stephan

kaffeechris

Zondag, 20. Augustus 2023, 20:30 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Hallo, voor een debietmeter is meer nodig dan alleen een multimeter, voor zover ik weet kan de pomp worden gedemonteerd als het een ulcapump is. Er staan instructies op het net. De kogel moet minstens 3,8 mm = 4 mm nieuw zijn.
Trester omhulsel kan contacten hebben. Deze zijn geoxideerd of zitten in de behuizing. Maak schoon en droog.



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

Killing

Dinsdag, 22. Augustus 2023, 06:59 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 9

lidmaatschapsnummer..: 67917

Lid sinds: 13.08.2023

Morgen,

dus met 2x XXL koffie vult hij een grote koffiekop tot aan de bovenkant, dat lijkt me prima. Ik ga er dan ook niet van uit dat het een pompfout is.

De flowmeter is in principe een heel simpel onderdeel, de magneten zitten er op, dus het is moeilijk voor te stellen wat er nog meer mis mee kan zijn gegaan...of gebeurt dat eigenlijk vaker?

De dopfouten zijn weg, de contacten aan de achterkant moeten altijd schoon zijn.

kaffeechris

Dinsdag, 22. Augustus 2023, 17:24 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Misschien de stekkers controleren, als dat nog niet is gebeurd. Deze flowmeters zijn soms koppig.
Misschien helpt een volledige rustperiode, maar is dat mogelijk met een EQ6?



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

Schlawi

Dinsdag, 22. Augustus 2023, 18:00 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1106

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

Het is toch geen EQ? Het is oude BSH/Nivona technologie.

Gast_Tom

Montag, 18. December 2023, 14:57 Uhr

Unregistered

Hallo allemaal

Ik kan de zeteenheid niet in mijn Siemens TK68E571 plaatsen zoals eerder beschreven - het lijkt erop dat de as op de motor niet in de homepositie staat.

Hoe krijg ik deze terug in de juiste positie als de zeteenheid niet in de mascine zit?

Thx
/T