Geavanceerd zoeken

Incanto Sirius slijpt en werpt zonder bouillon uit.

ski_andi

Zondag, 01. Januar 2012, 19:41 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 3536

Lid sinds: 09.01.2009

Hallo,


Mijn Incanto Sirius maalt en werpt dan meteen uit, net als toen er te weinig bonen in de container zaten. ...de hele tijd.

Ik heb net de machine geopend en de molen schoongemaakt.
Ik mis een doseeras en schakelaar of iets dergelijks waarmee de machine herkent dat er te weinig gemalen koffie is. Of meet het gewoon de motorstroom
tijdens de lesrun?
Toen merkte ik dat er in de ruimte waar de steunklep zich bevindt achteraf
water is.
Ik heb nu een onderhoudsset
besteld.

Maar het gedrag van de machine kan er toch niet mee verbonden worden?

ski_andi

Montag, 02. Januar 2012, 16:06 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 3536

Lid sinds: 09.01.2009

Het spreekt voor zich dat de stroommeting van de molen is verouderd of dat de motor nu minder stroom nodig heeft.
Door te googelen kwam ik erachter dat voor dit effect op het bedieningspaneel een weerstandswaarde moet worden veranderd
.
Gewoon ongeveer 33k parallel over de R101 solderen en de machine loopt weer prima.

Josi63

Dinsdag, 01. Januar 2019, 15:40 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 33423

Lid sinds: 01.01.2019

Hallo
, ik heb hetzelfde probleem met mijn Incato Sirius type 021YADR. Koffiebonen worden gemalen en vervolgens weggegooid met de boodschap Koffiebonen bijvullen
.

Ik heb al een nieuwe zetgroep geïnstalleerd, maar na ongeveer 10 koppen koffie krijg ik hetzelfde bericht

.

Heeft u een meer gedetailleerde beschrijving met een foto van de weerstand op de printplaat?

eisbein

Woensdag, 23. Januar 2019, 12:13 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 71

lidmaatschapsnummer..: 33555

Lid sinds: 21.01.2019

Normaal gesproken is alleen het malen te grof, de weerstand wordt alleen gesoldeerd bij het omschakelen van de oude naar de nieuwe grof getande motor... en ook omdat alleen vanaf een bepaald serienummer... de motor zelf geen stroomverbruiksmeting biggrin.gifheeft :D,