Geavanceerd zoeken

HD 8768 Koffie stroomt te langzaam

De koffie stroomt langzaam ondanks de nieuwe pomp

Fritz15

Montag, 17. December 2018, 13:00 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 33334

Lid sinds: 17.12.2018

Hallo
, we hebben een Saeco HD 8768/01, ongeveer 6 jaar oud, het loopt tot nu toe perfect
. Het is altijd
onderhouden
(smeren, ontvetten, ontkalken).

Sinds kort loopt de koffie (of zelfs gewoon heet water) heel langzaam op, minstens 3 keer zo langzaam als

normaal. Het pompgeluid is erg luid.

Ik heb alle slangen gecontroleerd (alle kalkaanslag). Ik heb een nieuwe pomp en een nieuw expansieventiel geïnstalleerd. Resultaat ook veel te langzaam, naar schatting twee tot drie keer zo lang als voorheen. Klinkt "relatief" luid.

De debietmeter loopt soepel.

Vervolgens heb ik de inlaat en de uitlaat van de pomp gescheiden, een slang aangesloten op de uitlaat van de pomp en een waterreservoir onder de waterinlaatslang

geplaatst. Resultaat: hetzelfde! Ik

kan me niet voorstellen dat de nieuwe pomp ook defect is. Bij het uitpakken van de pomp kwamen echter enkele druppels water uit de pomp bij het verwijderen van de inlaat- en uitlaatpluggen. Dus

je hebt een gebruikte pomp gekocht?

Ik heb de spanning op de twee stekkers (met losgekoppelde pomp) naar de pomp gemeten: 215 V! spanning in de contactdoos ca. 228 V. Kan dit de oorzaak zijn? Wat is de betekenis van de kleine (ca. 5 x 5 mm) blauwe component in

een van deze twee kabels?
Heeft iemand een idee?
Wat te
doen,
wat te controleren? Alvast bedankt, B.

Kaffeepoint

Vrijdag, 21. December 2018, 20:01 Uhr

*

Professioneel

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 455

lidmaatschapsnummer..: 28864

Lid sinds: 07.06.2016

Is het kleine gat in de debietmeter vrij? Leg de slang bij de pompinlaat neer, zet er een watertank op en zorg dat er water doorheen stroomt. Filter in de tank? Ga weg met deze onzin. Het blauwe deel is een thermische uitsparing om de pomp te beschermen tegen de warmteafgifte.



--------------------
KVA:WMF 800 ST: Lelit Bianca PL 162