Geavanceerd zoeken

CG6400 ...en nu brouwerij in staking.

Brouwerij eenheid beweegt niet meer

Kaffeekistle   

Woensdag, 04. September 2013, 21:36 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 17

lidmaatschapsnummer..: 4862

Lid sinds: 19.07.2009

sad.gif Na het opwarmingsproces moet de machine even spoelen (dat werkt sinds vorige week weer, met dank aan Stefan). Maar in plaats daarvan zoemt hij als een gek en geeft dan de foutmelding: Plaats de zeteenheid. Maar hij zit waar hij hoort en is goed ingeschakeld. Tussen het schoonmaken van de slang op de thermische unit vorige week, werden 30 kopjes zonder problemen gebrouwen.

Het is niet meer mogelijk om koffie te zetten en hetzelfde gebeurt als ik hem uitzet. Gezien de sterke brom, denk ik dat het de aandrijving is die de zetgroep op en neer beweegt. Heeft iemand tips voor me?

DANK JE WEL.

looser

Woensdag, 04. September 2013, 22:09 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2322

lidmaatschapsnummer..: 5600

Lid sinds: 28.10.2009

Kan de brouwgroep gemakkelijk verplaatst worden?
Wat zijn de weerstandswaarden van de aandrijfmotor in elke detent?
Kan de slede in de teststand worden bewogen?



--------------------
Nach vielen verschiedenen KVA habe ich jetzt meinen Seelenfrieden. WMF 800 :-)

www.DeMichaelLonghi.de

jokel

Woensdag, 04. September 2013, 22:10 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2594

lidmaatschapsnummer..: 1411

Lid sinds: 26.09.2007

Probeer, met de brouwgroep verwijderd, de zilverzeef naar beneden te duwen. Het zou relatief gemakkelijk moeten zijn. Als het te moeilijk is, zult u de brouwgroep moeten herzien.

Gegroet Stefan



--------------------
Esam 6600 PrimaDonna
Ich helfe gerne und freue mich über jede Rückmeldung, was leider nicht immer vorkommt. Fragen werden NUR im Forum beantwortet.

Mal bist du Hund, mal bist du Baum.

Kaffeekistle

Donderdag, 05. September 2013, 16:07 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 17

lidmaatschapsnummer..: 4862

Lid sinds: 19.07.2009

Veel dank aan jullie beiden!

Ik zal het vanavond testen. Maar ik heb nog een belangrijke vraag - ik kan alleen een exploded view van de CG6400 op het net vinden en het laatste gepruts (slang naar thermische unit) was al "borderline" voor mijn zenuwen. Alles kwam goed en elk schroefje vond uiteindelijk zijn plaats weer, maar ik zweette ook door...smile.gif

De machine is qua constructie zeker identiek aan een van de vele andere leveranciers, zijn er geen gedetailleerde instructies die ik ervoor kan gebruiken?

Gebhard

jokel

Donderdag, 05. September 2013, 18:33 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2594

lidmaatschapsnummer..: 1411

Lid sinds: 26.09.2007

In het downloadgebied van Kaffee-Welt.net vindt u een "Hoe de DeLonghi 4xxx (en andere) te openen". U kunt het downloaden na registratie.

Gegroet Stefan



--------------------
Esam 6600 PrimaDonna
Ich helfe gerne und freue mich über jede Rückmeldung, was leider nicht immer vorkommt. Fragen werden NUR im Forum beantwortet.

Mal bist du Hund, mal bist du Baum.

Kaffeekistle

Donderdag, 05. September 2013, 21:54 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 17

lidmaatschapsnummer..: 4862

Lid sinds: 19.07.2009

Geweldig, heel erg bedankt! Ik zal me morgen registreren en het onderdeel downloaden.

Brouwgroep - de zeef kan met weinig moeite worden verplaatst, dus ik hoef er nauwelijks op te drukken. Maar ik krijg vandaag niets gedaan omdat, tot mijn vreugde, mijn motor het begaf net voor ik het huis verliet.

jokel

Vrijdag, 06. September 2013, 00:01 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2594

lidmaatschapsnummer..: 1411

Lid sinds: 26.09.2007

Ik zou zeggen dat je een streak hebt.

Gegroet Stefan



--------------------
Esam 6600 PrimaDonna
Ich helfe gerne und freue mich über jede Rückmeldung, was leider nicht immer vorkommt. Fragen werden NUR im Forum beantwortet.

Mal bist du Hund, mal bist du Baum.

Kaffeekistle

Dinsdag, 10. September 2013, 12:41 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 17

lidmaatschapsnummer..: 4862

Lid sinds: 19.07.2009

Ik heb de zetgroep er weer uitgehaald en schoongemaakt, hetzelfde als eerst. Na het inschakelen bromt de machine vreselijk en gebeurt er niets. Open de deur - het apparaat is nog steeds uit - sluit de deur en het zoemt weer. Na het uitschakelen zegt het display "Druk op menuknop en koffie1", daarna de melding "Plaats zeteenheid" (die er al in zit en vergrendeld is). Open de deur weer, haal het apparaat eruit en zet het er weer in - en dan is het uit.

Wat betreft de vraag van Looser: Welke weerstandswaarde heeft de aandrijving in elk rooster - helaas zijn dat voor mij Boheemse dorpen. Maar de eerste keer dat de fout optrad, overkwam het mijn vrouw en was de brouwgroep nog steeds actief. Daarna kon ik het naar beneden bewegen met de melding "Menu+ xxx". Dit zou ook moeten werken in de testmodus, maar ik heb het nu niet meer geprobeerd.

looser

Dinsdag, 10. September 2013, 12:59 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2322

lidmaatschapsnummer..: 5600

Lid sinds: 28.10.2009

Een eindschakelaar of de aandrijving is defect.
Gebruik de zoekmachine.



--------------------
Nach vielen verschiedenen KVA habe ich jetzt meinen Seelenfrieden. WMF 800 :-)

www.DeMichaelLonghi.de