Geavanceerd zoeken

Jura F50, zet geen koffie.

Gast_Frank

Vrijdag, 03. Maart 2023, 20:33 Uhr

Unregistered

Hallo, ik heb hier een F50 waarop ik alle afdichtingen in de zetgroep heb vervangen en de molen heb schoongemaakt. Na de hermontage gedraagt de machine zich als volgt. Na het aanzetten moet ik de kraan openen. Dan spoelt het systeem een half kopje en sluit ik de kraan weer. Dan warmt hij op. Dan druk ik op de onderhoudsknop en hij spoelt maar kort uit de uitloop. Nu is het klaar. Ik druk op de koffieknop, de koffie wordt gemalen, de machine begint te zetten maar stopt na 2/3 seconden. Er zit misschien een halve espresso in het kopje. Ik heb de zetgroep 5 keer gecontroleerd of alles klopt, steeds hetzelfde resultaat. Nu heb ik een nieuwe zetgroep, maar er is niets veranderd. Als hij klaar is met het korte brouwsel, vraagt hij me meteen om de kraan open te draaien. De marc is ook behoorlijk nat. Weet iemand wat het probleem kan zijn?
VG

Schlawi

Samstag, 04. Maart 2023, 12:58 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1106

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

Klinkt als te weinig poeder. Als er te weinig poeder is gemalen, stopt het brouwproces.
Maak een brouwsel van twee kopjes. De poederkamer van de brewer moet ongeveer 4/5 gevuld zijn.

Guest

Samstag, 04. Maart 2023, 15:01 Uhr

Unregistered

Hallo Schlawi, ik heb zojuist de aansluitingen op de flowmeter nog eens gecontroleerd. Uitgang naar de pomp bovenaan, ingang van de tank onderaan, toch? Ik heb ook de slang bij de pompinlaat losgekoppeld en de tank aangesloten. Er komt vanzelf water uit de slang. De pomp lijkt te zijn vervangen door de vorige eigenaar, althans ik zie een 03/22.

Schlawi

Samstag, 04. Maart 2023, 16:05 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1106

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

Ja, dat klopt met de slangen. Heb je de debietmeter geopend en gecontroleerd op vuil?

Guest

Samstag, 04. Maart 2023, 16:23 Uhr

Unregistered

Nee, aber probier ich mal.

Guest

Samstag, 04. Maart 2023, 16:47 Uhr

Unregistered

Hij is helemaal schoon. Ik heb geprobeerd de aansluitingen te verwisselen, maar er was geen verschil. De drukregelaar bij de uitgang van de pomp is een beetje nat. Kan dit de oorzaak zijn?

Schlawi

Samstag, 04. Maart 2023, 17:36 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1106

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

Ik had al defecte membraanregelaars.
Waar wordt het nat? Van bovenaf (slangafdichting) of zit er een gat in?

Guest

Samstag, 04. Maart 2023, 18:52 Uhr

Unregistered

Hallo, dus het lek kwam van de bovenkant, van de slangafdichting. Ik heb het vervangen en nu werkt het. Het is verbazingwekkend welke gevolgen dit kleine lek heeft. Nogmaals bedankt voor eventuele tips.
VG Frank

Schlawi

Samstag, 04. Maart 2023, 20:33 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1106

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

Ok, maar dat was zeker niet de schuld dat de machine permanent ontlucht wil worden.

Guest

Zondag, 05. Maart 2023, 17:21 Uhr

Unregistered

2 koffie vanochtend, 2 nu. Loopt vlekkeloos. Ik zet mijn EQ9 voorlopig aan de kant en ga verder met het testen van de F50.