Geavanceerd zoeken

Nivona 830

Koffie loopt niet in het kopje

Thorsten1969

Dinsdag, 18. November 2014, 20:17 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 25621

Lid sinds: 18.11.2014

Hallo iedereen,

op voorhand -> kan het duidelijk zijn dat mijn vraag al is gesteld en beantwoord in dit of een ander forum. Als dit het geval is, sorry, dan was mijn onderzoek slecht (uit wanhoop).

Apparaat: Nivona 830, gekocht op 24.05.2011 van Expert. Bij dagelijks continubedrijf gemiddeld ongeveer 10 koppen koffie per dag.

Probleem: Voor het eerst verscheen op 18.11.2014, plotseling en zonder waarschuwing. Koffie geselecteerd, machine start op, als het zijgedeelte wordt verwijderd is dit ook te zien, maar er komt geen koffie in het kopje terecht (behalve twee zeer, zeer kleine druppels), de koffie zit na afloop van het proces in de lekbak, het poeder zit in de opvangbak zoals bedoeld.

Pogingen om een oplossing te vinden: verwijder de brewer en reinig deze, evenals alle interne onderdelen die met de hand en de borstel te bereiken zijn. Schakel de machine uit en weer in. Netstekker volledig losgekoppeld.

Resultaat: Probleem bestaat nog steeds. Ik belde mijn baas en vertelde haar dat ik dit jaar niet kan werken (het was een grapje...).

Vraag 1) Is het mogelijk dat dit probleem al beschreven is in het netwerk met als resultaat "Aftapkraan defect" 0of "Besturingseenheid defect"?

Vraag 2) Zo nee, is er dan een andere oplossing?

Hartelijk dank voor uw snelle commentaar

rolleyes.gif

numberonedefender

Dinsdag, 18. November 2014, 23:49 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2539

lidmaatschapsnummer..: 2650

Lid sinds: 21.08.2008

Koffie in de lekbak is een vrij duidelijke aanwijzing voor een defecte aftapkraan, wat op zijn beurt een veelvoorkomend defect is.



--------------------
Grüße, Manuel

Jura ENA Micro 9 (Küche)
Jura xF50 (Büro)
wechselnde Besetzung in der Werkstatt...
P.S.: Support gibt's im Forum, nicht per PN o.ä.

Thorsten1969

Woensdag, 19. November 2014, 18:35 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 25621

Lid sinds: 18.11.2014

Hartelijk dank voor het snelle antwoord, dat in overeenstemming is met mijn amateuristische inschatting. Ik zal proberen het probleem onder controle te krijgen met de bijbehorende posten.

kaffeechris

Donderdag, 20. November 2014, 00:55 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Ja, daarvoor moet de Nivona uit elkaar worden gehaald. Zonder het vakmanschap, de fijne motoriek en de rust, het gereedschap, kun je ze beter op het oog van iemand die ze kan repareren.
Bij volledige reiniging en revisie van de brouwinstallatie mag ook de molen niet aan het oog ontsnappen
.

Onderdelen zijn verkrijgbaar op het net, bij verschillende

leveranciers.

MfG Chris



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.