Geavanceerd zoeken

Talea Giro Plus SUP0320R Watertank

Sensor voor waterniveau

womet@gmx.de

Samstag, 08. Juni 2024, 12:37 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 75267

Lid sinds: 08.06.2024

Hallo, ik heb hier een Talea Giro Plus. Als ik hem aanzet, brandt alleen de rode alarm-LED. Na het verwijderen van het waterreservoir brandt het LED-lampje ernaast groen en gaat uit wanneer het gevulde reservoir teruggeplaatst wordt.
De testmodus werkt zonder fouten. Ik neem aan dat het waterniveau niet wordt herkend. Ik kan echter geen vlottermagneet voor de sensor vinden.
Hoe herkent de machine het waterniveau? Ik zou dankbaar zijn voor tips.

MrLed

Samstag, 08. Juni 2024, 21:58 Uhr

*

Barista

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 213

lidmaatschapsnummer..: 31782

Lid sinds: 14.01.2018





De eerste vraag is: gaat de alarmled branden of knippert hij snel of langzaam? Het waterniveau wordt gedetecteerd door een capacitieve sensor in de machine. De magneet op de droesbak kan ook zo roestig zijn dat de machine niet herkent of de droesbak is geplaatst.

womet@gmx.de

Zondag, 09. Juni 2024, 23:59 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 75267

Lid sinds: 08.06.2024


Goedenavond, de LED brandt, knippert niet.


Het gaat niet om de droesbak, maar om de watertank. Ik ben geïnteresseerd in waar de magneet voor de sensor zich in de machine bevindt. Van andere machines ken ik de magneten die omhoog of omlaag gaan in de watertank met een vlotter afhankelijk van het waterniveau.sad.gif Zoiets kan ik hier niet vinden.

MrLed

Montag, 10. Juni 2024, 17:56 Uhr

*

Barista

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 213

lidmaatschapsnummer..: 31782

Lid sinds: 14.01.2018


Uittreksel uit de gebruiksaanwijzing: Brandt permanent (een of meer gebeurtenissen): geeft aan:






Gebrek aan koffie, het waterreservoir is leeg, het resterende waterreservoir moet worden geleegd. Er zit geen magneet in het waterreservoir! De sensor bevindt zich aan de binnenkant van de machine, helaas niet zichtbaar vanaf de buitenkant. Zoek op internet naar 'Talea testmodus'.

De afzonderlijke onderdelen kunnen worden getest in de testmodus. Je zult ook vinden wat je zoektophttps://saeco-support-forum.de/!

MrLed

Montag, 10. Juni 2024, 17:57 Uhr

*

Barista

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 213

lidmaatschapsnummer..: 31782

Lid sinds: 14.01.2018

https://saeco-support-forum.de/threads/service-manual-fuer-odea-und-talea-serie-inkl-test-diagnosemodi-und-explo.56338/

womet@gmx.de   

Vrijdag, 14. Juni 2024, 09:23 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 75267

Lid sinds: 08.06.2024

Sorry voor de lange reactietijd.

Helaas kan ik er momenteel niet aan toekomen om de machine te onderhouden. Ik kom erop terug zodra ik wat meer rust heb. Bedankt voor de tips en de link.