Geavanceerd zoeken

ECAM 23.120.B - Houder voor soep wordt verhoogd

Te snel geweest en nu werkt niets meer.

Gast_Christoph

Zondag, 06. Februari 2022, 21:30 Uhr

Unregistered

Hallo, beste KVA-experts!

Ik heb zojuist een bloeddruk van 200:150 gehad zonder koffie :-
(ik was vergeten de machine uit te zetten toen ik de zetgroep verwijderde om schoon te maken - en nu staat de houder helemaal omhoog.

Klopt het dat je met mijn ECAM 23.120.B de machine kunt testen door
-
2 grote kopjes +
los te koppelen
. Stoom vasthouden - stekker uit het stopcontact om
detestmodus in te schakelen?

Als ik dit doe, knipperen alle knoppen even en dan, nadat ik alles heb ingebracht, begint de motor te draaien en klinkt niet gezond (luid zoemen).
Als ik de procedure doe met het waterreservoir verwijderd, lijkt het ding niet in de testmodus te gaan.

Heb je nog andere tips over hoe ik de houder naar beneden kan krijgen?

Dank je
, Christoph













.

Schlawi

Montag, 07. Februari 2022, 08:20 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1106

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

De test mode is correct. Het probleem is dat de brouwgroep niet in de machine zit die de bovenste eindschakelaar bedient. Dat is waarschijnlijk waarom er een zoemend geluid is, omdat de aandrijving waarschijnlijk helemaal naar boven is geschoven. Kun je in de testmodus komen als de lekbak ontbreekt?
Anders zou ik de machine openen en kijken of ik de aandrijving met de hand kan terugdraaien.

Gast_Christoph

Montag, 14. Februari 2022, 00:41 Uhr

Unregistered

Dus na wat opwinding, was ik in staat om het probleem op te lossen. Ik heb gemerkt dat wanneer de testmodus start, de houder eerst volledig uitschakelt, de bodem raakt en dan weer opstart en ijverig bromt. In een zeer, zeer lange nacht heb ik toen
:de testmodus gestart, getimed, de stekker eruit getrokken terwijl de houder rond bewoog.

Na enkele tientallen pogingen kwam ik dan precies op het moment dat de houder precies goed zat en ik de houder er terug in kon steken. Ik had toen geen koffie nodig, meer een whisky voor de zenuwen. Maar de machine werkt weer en lijkt het overleefd te hebben :-)