Geavanceerd zoeken

Saeco GranBaristo Avanti of Jura J85

Inkoopadvies Saeco vs. Jura

fhmemo

Donderdag, 13. Oktober 2016, 08:11 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 29329

Lid sinds: 13.10.2016

Hallo iedereen,

Ik ben hier nieuw en ik heb al mijn eerste probleem. Ik heb de zoekopdracht gebruikt, maar ik heb niets gevonden over dit onderwerp.

Mijn vrouw en ik zijn op zoek naar een koffiemachine. Op dit moment hebben we de volgende keuzes

- Saeco GranBaristo Avanti (HD8978/01) of de - Jura J85I
hebben beide koffiemachines behandeld,
alle voors en tegens samengevoegd, maar kunnen nog steeds geen winnaar kiezen
:
Redenen voor de Saeco (zeker vele malen genoemd in andere draden): - Brouwerijgroep kan worden uitgebreid - Molen van keramiek (zogenaamd langere bewaartijd) - Machine kan volledig zelf worden gereinigd
-
Besturing en instellingen via Bluetooth mogelijkRedenen tegen Saeco:
- Mijn broer heeft dezelfde koffiemachine, maar de HD8975/01 en je denkt dat de melk niet warm/heet genoeg is Volgens de klantenservice mag de melk niet heet zijn als je een latte hebt, want het is een warme drank. Ik zal het daar laten. Anders
heb ik geen reden om tegen Saeco te zijn.
Ik heb geen expliciete redenen tegen Jura, behalve de subjectieve redenen, zoals design, imago, koffiesmaak. De mogelijkheid om de brouwerijgroep uit te breiden en schoon te maken is voor ons niet zozeer een voordeel, want mijn moeder heeft ook een Jura, maar uit een andere serie, en is al meer dan 4 jaar zonder problemen in bedrijf. Dit is ook de reden waarom ik het zo moeilijk vind
om deze beslissing te nemen.
Wat zeggen de experts in dit forum? Welke koffiemachine zou u gebruiken en waarom? Smaak speelt ook een rol. Dat geldt ook voor de temperatuur van de melk
en de koffie.
Dank u
! vg
Memo

Gast_Sammy

Vrijdag, 18. Januar 2019, 19:22 Uhr

Unregistered

Er is een zeer belangrijke reden tegen een advocatenkantoor. Iedereen die de brouwerijgroep van de Jura na de uitbreiding een keer heeft gezien, zou het nooit meer kopen. Vooral de dealers die een grotere omzet willen hebben, omdat de Jura duurder is, moeten hier buiten beschouwing worden gelaten. Duurder betekent niet beter. Ik zie geen betere smaak van de Jura dan Saeco. Het is allemaal een kwestie van de instelling van de machine. Wat ook heel belangrijk is, is de kwaliteit van het water.
Reparatie bij Saeco kost 199,- €, ongeacht wat defect is. Het is ook volledig gereinigd, nieuwe update geïnstalleerd, opgehaald en gratis geleverd. Laten we niet vergeten dat er originele onderdelen worden gebruikt, wat het moeilijk of zelfs onmogelijk maakt voor onafhankelijke werkplaatsen om bij te blijven. Dat weten
ze

en daarom zullen ze de Saeco altijd afraden. Groet Sammy

Brian Basco

Vrijdag, 18. Januar 2019, 20:34 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 69

lidmaatschapsnummer..: 33270

Lid sinds: 05.12.2018

Nou - voor mij speelt met een KVA ook het uiterlijk een rol, en de Jura loopt duidelijk voorop in je selectie... Maar dat is gewoon mijn smaak... De volgende
vragen wil ik
stellen

: Moet de melkbak van de Saeco op de lekbak worden geplaatst?

-

het ziet er behoorlijk gekneusd uit - er is waarschijnlijk geen tweekoppige hoes (maar ik heb er ook

geen

nodig

...

) Dan merk ik dat de Saeco automatisch gemengde drankjes maakt, met de Jura moet je de melk apart trekken - toch? Dat is een aanzienlijk verschil voor mij, heb je geen vast

idee?

Waar moet een BT / App controller eigenlijk goed voor zijn? Ik heb eerlijk gezegd geen idee...

Kaffeepoint

Dinsdag, 22. Januar 2019, 18:14 Uhr

*

Professioneel

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 455

lidmaatschapsnummer..: 28864

Lid sinds: 07.06.2016

De Gran Baristo is geen Saeco machine maar komt van Philips. Het heeft een nieuw ontwikkelde brouwerijgroep waar veel problemen mee zijn. Jura's moeten om de 2-3 jaar worden onderhouden. Als ze regelmatig worden ontkalkt en gereinigd, zijn er weinig problemen met de ingebouwde brouwinstallatie.

Kijk naar de S 80 uit de Jura, dat zou een ander alternatief zijn.



--------------------
KVA:WMF 800 ST: Lelit Bianca PL 162