QUOTE (S.K. @ woensdag 28 juni 2023, 16:34) |
Hallo, ik heb hetzelfde probleem met mijn Siemens q9. Garantie is 6 weken geleden verlopen. Afgelopen half jaar meerdere keren voor reparatie geweest. Tank lekte, er was geen melkschuim en er werd geen storing gevonden, machine kwam terug en weer dezelfde storing. Meteen terug naar de werkplaats, weer geen fout gevonden. 2 dagen later kreeg ik een e-mail dat de voorkant was vervangen, maar niemand in de werkplaats wist waarom. Machine kwam terug en melkschuim werkte, nu weer hetzelfde probleem en bij het koffiezetten met één maler verschijnt na het aanzetten van de machine direct de melding "Please cool down the machine". Helaas zijn Siemens en de reparatiewinkel niet bereid mij te helpen. De reparatie kost 270,00 euro. LG Silvia |
Onze machine is een EQ9 - mogelijk dezelfde softwarefout. Als deze fout een keer is opgetreden en de machine daadwerkelijk "koud" is, dan is de volgende procedure de moeite waard: Schakel de machine uit, verwijder het waterreservoir, "Verwijder de deur.
Schakel vervolgens de machine in. Sluit nu de deur, plaats het waterreservoir en klaar is kees.
Het probleem zal zijn dat je niet uit de eerste fout (laten afkoelen) kunt komen omdat de machine volledig vergrendeld is. En als deze fout eenmaal is opgetreden, blijft hij terugkomen na het inschakelen van
Het heeft ons geholpen.
sluiten
Deel deze post: