Geavanceerd zoeken

Foutmelding

Machine shows: Laat de machine afkoelen

kwin

Vrijdag, 08. December 2017, 21:06 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 31553

Lid sinds: 08.12.2017

Hallo iedereen,
onze machine geeft na het aanzetten aan, wanneer je een koffie probeert te selecteren: Laat de machine afkoelen...
Heet water werkt, koffie in poedervorm blijkbaar ook.
Kan iemand helpen met problemen met de molen???

LG kwin


unsure.gif




kaffeechris

Vrijdag, 08. December 2017, 21:26 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Hallo, dit is waarschijnlijk een groter probleem.
Slijpmachine = 80% printplaatschadeEn
dat zal zeker ook de andere problemen
veroorzaken.


Hoogachtend Chris





--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

kwin

Vrijdag, 08. December 2017, 21:59 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 31553

Lid sinds: 08.12.2017

Dan zullen we zien hoe we het kunnen oplossen.

(zonder koffie ohmy.gif )

Bedankt voor het snelle antwoord

LG kwin

HWS

Vrijdag, 08. December 2017, 22:17 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1017

lidmaatschapsnummer..: 24376

Lid sinds: 23.05.2014

Wat is de typeaanduiding van het toestel?

HWS

Gast_Fabian

Vrijdag, 22. December 2017, 13:42 Uhr

Unregistered

Hallo,

Ik heb al een paar dagen precies hetzelfde probleem. Heb je al een oplossing gevonden ?

Ik heb te maken met een Siemens Eq.6 Serie 300 Type : TE 603501.


Met vriendelijke groeten

Fabian

Gast_Eva

Zondag, 07. Februari 2021, 15:15 Uhr

Unregistered

Heeft iemand het probleem gevonden voor de foutmelding : Please let device cool down.

LG

Gast_Josef

Vrijdag, 07. Mai 2021, 15:21 Uhr

Unregistered

Hallo heb hetzelfde probleem met de Bosch Veroaroma 300.error: apparaat koelt af!
hebde slijpmachine gedemonteerd,nieuwe koolborstels geplaatst,motor extern getest liep normaal ook de Temp.sensor vervangen,en de slijpmachine draait niet.
nu

denk

ik

dat het de elektronica moet zijn,of heeft iemand op het forum nog een idee waar ik naar moet zoeken????

Sneikob

Montag, 01. Augustus 2022, 18:04 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 57035

Lid sinds: 30.07.2022

aaargh ... ik ook. Ik neem aan dat niemand hier een oplossing voor heeft gevonden? Ik denk ook dat het te maken heeft met de elektronica - ik heb geprobeerd het te openen, en het is op geen enkele manier oververhit

Gast_Michi

Vrijdag, 03. Februari 2023, 20:54 Uhr

Unregistered

Hallo allemaal,
hebben hetzelfde probleem met onze Siemens EQ9.
Twee maanden geleden kwam deze foutmelding voor het eerst, midden in het ontkalken!
Toen na een goede week - fout wakker!
Nu, bijna twee maanden later, weer deze foutmelding.
Verdenk ook de elektronica, maar lijkt een probleem te zijn bij deze serie.
Heeft iemand die van hem al laten repareren?
Zo ja, wat kost dat ongeveer.

S.K.

Woensdag, 28. Juni 2023, 16:34 Uhr

Unregistered

Hallo, ik heb hetzelfde probleem met mijn Siemens q9. De garantie is 6 weken geleden verlopen. Hij is de afgelopen zes maanden verschillende keren binnen geweest voor reparatie. Tank lekte, er was geen melkschuim en er werd geen fout gevonden, machine kwam terug en weer dezelfde fout. Meteen terug naar de werkplaats, weer geen fout gevonden. 2 dagen later kwam er een e-mail dat de voorkant was vervangen, maar niemand in de werkplaats wist waarom. Machine kwam terug en melkschuim werkte, nu weer hetzelfde probleem en bij het koffiezetten met de ene molen, nadat de machine is aangezet, verschijnt direct de melding "Please cool down". Helaas komen Siemens en de werkplaats mij niet tegemoet. De reparatie kost 270,00 euro.
LG Silvia

Gast_Torben

Samstag, 09. September 2023, 11:48 Uhr

Unregistered

Ik heb de mijne zelf gemaakt. EQ.6 plus s500
De zeteenheid zat vast zodat de motor hem niet kon draaien.
De reden dat ik het ontdekte was dat ik hem eruit wilde halen om hem in koud water te koelen. Toen ontdekte ik dat ik de vergrendeling niet eens los kreeg. Een beetje kloppen op de brew unit maakte los wat er vast zat en nu drink ik weer koffie. Ik weet dat dit een heel eenvoudige oplossing is :-)
PS Ik heb wat gevouwen papier in de linkerbovenhoek geplakt zodat de sensor dacht dat het deksel erop zat.

Techniker24

Vrijdag, 01. Maart 2024, 18:06 Uhr

Unregistered

QUOTE (S.K. @ woensdag 28 juni 2023, 16:34)
Hallo, ik heb hetzelfde probleem met mijn Siemens q9. Garantie is 6 weken geleden verlopen. Afgelopen half jaar meerdere keren voor reparatie geweest. Tank lekte, er was geen melkschuim en er werd geen storing gevonden, machine kwam terug en weer dezelfde storing. Meteen terug naar de werkplaats, weer geen fout gevonden. 2 dagen later kreeg ik een e-mail dat de voorkant was vervangen, maar niemand in de werkplaats wist waarom. Machine kwam terug en melkschuim werkte, nu weer hetzelfde probleem en bij het koffiezetten met één maler verschijnt na het aanzetten van de machine direct de melding "Please cool down the machine". Helaas zijn Siemens en de reparatiewinkel niet bereid mij te helpen. De reparatie kost 270,00 euro.
LG Silvia

Onze machine is een EQ9 - mogelijk dezelfde softwarefout. Als deze fout een keer is opgetreden en de machine daadwerkelijk "koud" is, dan is de volgende procedure de moeite waard: Schakel de machine uit, verwijder het waterreservoir, "Verwijder de deur.

Schakel vervolgens de machine in. Sluit nu de deur, plaats het waterreservoir en klaar is kees.

Het probleem zal zijn dat je niet uit de eerste fout (laten afkoelen) kunt komen omdat de machine volledig vergrendeld is. En als deze fout eenmaal is opgetreden, blijft hij terugkomen na het inschakelen van
Het heeft ons geholpen.

Guest

Dinsdag, 02. April 2024, 21:09 Uhr

Unregistered

Het heeft echt geholpen, bedankt voor de tip ????????????

Jaco

Woensdag, 10. Juli 2024, 23:14 Uhr

Unregistered

Hallo allemaal. Mijn bevinding bij het oplossen van dit probleem lag op de hoofdprintplaat. Volg de draden die van de slijpmotor komen naar de aansluiting op de printplaat en kijk naar de aansluiting. De mijne was in principe gecorrodeerd net op het moment dat de groene lak eroverheen kwam, ik heb het gewoon wat soldeer gegeven en het probleem was opgelost.
Veel succes aan iedereen.