Geavanceerd zoeken

JURA ENA 5 reinigingstablet komt vast te zitten

niet oplost

Gast_Mathias

Woensdag, 20. December 2017, 09:09 Uhr

Unregistered

Hallo,

Het reinigingstablet op mijn JURA ENA 5 lost niet op tijdens het reinigingsproces.
Het plakt en geeft het eerste kopje dan de foutmelding - vul de bonencontainer - uit.
De machine was door de fout al in de werkplaats, alles werd gereinigd en gesmeerd en het tablet werd verwijderd.

Nu heb ik de machine ondersteboven gedraaid om het tablet te verwijderen en er kwam wat gemalen koffie uit en het bijna nieuw uitziende tablet.

Wat zou de reden hiervoor kunnen zijn?
Hoe maak ik de machine nu schoon?

Vriendelijke groeten en veel dank bij voorbaat!








Tuxtom007

Woensdag, 20. December 2017, 22:54 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 93

lidmaatschapsnummer..: 30680

Lid sinds: 26.06.2017

Ik vraag me af waarom er gemalen koffie in zit, waar komt die vandaan?

Gebruik je behandelde koffie die gezoet is of zo?




--------------------
Jura Giga5 mit Wireless Milch-Kühler

matzl01

Donderdag, 21. December 2017, 00:21 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 31619

Lid sinds: 20.12.2017

Heel eenvoudig
, als er een tablet in hangt en je probeert koffie te maken is dit vermalen, maar komt niet voorbij het tablet dat er in zit. Brouw de machine kan niet, want komt voor de foutmelding dat er bonen ontbreken.
Zoals ik heb begrepen is het in het gebied waarschijnlijk een sensor die wacht op gemalen koffie, komt niet, foutmelding. Slijpen doet hij wel, maar altijd aan als je er op drukt ;-)

Oh ja, ik ben nu op de gedachte gekomen of je het vastzittende tablet niet door de kruitschacht kan duwen met bijvoorbeeld een Schachlikspieß of iets dergelijks in een noodgeval

.

Maar waar moet het tablet toch heen? Zelfs als de reiniging werkt, komt het tablet gedeeltelijk onopgelost aan in het koffiepoederreservoir.

LGMathias





Donderdag, 21. December 2017, 07:16 Uhr

Groep:

Bijdragen:

lidmaatschapsnummer..:

Lid sinds: --

Waar zet je ze zelfs maar neer?

Danceman

Donderdag, 21. December 2017, 07:32 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 563

lidmaatschapsnummer..: 23992

Lid sinds: 30.03.2014

QUOTE
Maar waar moet het tablet toch heen?

De vraag is waarschijnlijk meer een grapje, toch? Want heel vaak, of eigenlijk altijd, helpt de handleiding...

QUOTE
Waar stop je het zelfs in?

en wat voor soort tabletten zijn dat?
en begint u de reiniging goed volgens de instructies?
en wordt de reiniging dan ook goed uitgevoerd door de machine?

of gooit u het tablet gewoon in de poedergoot en zet u vervolgens een koffie?

Ook het inschuiven van een reinigingstablet met een shish kebab spiesje lijkt me nogal dubieus. Wat zijn dat voor enorme reinigingstabletten die niet door de poedergoot passen? Dat bestaat niet!
Alhoewel
...
Vaatwassertabs zijn vrij groot...










--------------------
Pessimist: Ganz schön dunkel hier...
Optimist: Ich seh ein Licht am Ende des Tunnels...
Realist: Mist, da kommt ein Zug...
Zugführer: Was machen die 3 Deppen auf den Gleisen?

Tuxtom007

Donderdag, 21. December 2017, 09:06 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 93

lidmaatschapsnummer..: 30680

Lid sinds: 26.06.2017

QUOTE (matzl01 @ woensdag 20 december 2017, 23:21)
Heel eenvoudig
, als er een tablet in hangt en je probeert koffie te maken, dan maalt hij het, maar komt hij niet voorbij het tablet dat er in zit
.


Maar als ik de machine renigeer en het schoonmaakprogramma niet helemaal door is, krijg ik zeker niet het idee om achteraf koffie te zetten.....

Het is allemaal een beetje verwarrend



--------------------
Jura Giga5 mit Wireless Milch-Kühler

BlackSheep

Donderdag, 21. December 2017, 10:10 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 847

lidmaatschapsnummer..: 2529

Lid sinds: 26.07.2008

Irdendwas past hier niet. Neem originele Jura reinigingstabletten en de
zeker niet te plakken.

GroetenBS




--------------------
Ich schaue hier nur noch ganz selten vorbei.
In verschiedenen anderen Foren bin ich mit
dem gleichen Nickname zu finden, falls mal
jemand Hilfe benötigt kann ich vielleicht dort
helfen.

Kaffeepoint

Donderdag, 21. December 2017, 12:13 Uhr

*

Professioneel

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 455

lidmaatschapsnummer..: 28864

Lid sinds: 07.06.2016

Hoi Black Sheep, de Jura tabletten plakken heel goed. De error gibts maar ook alleen met de ENA's.
Neem gewoon de doseerlepel en druk ze met het lange uiteinde naar beneden. Als de schacht echter al verstopt is, brengt dat ook niets op. Jura heeft de ENA uit het programma gehaald, een schurk die er kwaad over denkt. Met de nieuwere Micros kan de schacht naar boven worden getrokken.

MfG Paul




--------------------
KVA:WMF 800 ST: Lelit Bianca PL 162

BlackSheep

Vrijdag, 22. December 2017, 08:18 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 847

lidmaatschapsnummer..: 2529

Lid sinds: 26.07.2008

Hmmm...

is mij nog niet overkomen, je stopt nooit met leren...



--------------------
Ich schaue hier nur noch ganz selten vorbei.
In verschiedenen anderen Foren bin ich mit
dem gleichen Nickname zu finden, falls mal
jemand Hilfe benötigt kann ich vielleicht dort
helfen.

Guest

Montag, 03. Januar 2022, 18:37 Uhr

Unregistered

Mijn laatste reinigingstablet zit nog in de bovenkant van de machine, ik heb het de vorige keer niet gemerkt hoe krijg ik het eruit of erdoor?

Gast_Paco

Donderdag, 28. April 2022, 16:26 Uhr

Unregistered

originele jura tabs daar niet vast komen te zitten, niet dat je de ontkalkings tabs neemt (er kan van alles gebeuren), anders plet je ze een keer.

Gast_Gast

Vrijdag, 22. September 2023, 08:54 Uhr

Unregistered

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Z8. Ik gebruik alleen originele JURA-producten - reinigingstabletten, ontkalker, filters, enzovoort - om mijn machine te reinigen.

Ik krijg precies dezelfde foutmelding als hierboven beschreven.

- Ik begin met schoonmaken
- Het schoonmaken is 'succesvol' afgerond maar er zit alleen heldere vloeistof in de container, zonder reinigingsmiddel zoals meestal het geval is tijdens een schoonmaakproces.
- Het schoonmaken is ook 'succesvol' afgerond en weer alleen heldere vloeistof. Een andere reiniging is ook 'succesvol' afgerond en weer alleen helder water
- Als ik koffie probeer te zetten, krijg ik de foutmelding dat ik het bonenreservoir moet vullen (dat vol is) en ik hoor ook dat de molen leeg is.

Ik heb het apparaat 3 keer bij JURA gehad en elke keer werden er zogenaamd onderdelen vervangen en gerepareerd als gebaar van goede wil. Goodwillreparaties betekenen echter dat JURA de fout niet herkent en de garantie blijft verlopen.

Deze keer heb ik zoals hierboven beschreven geholpen met een shish kebab en heb ik het reinigingstablet, dat niet vast kan komen te zitten omdat het origineel van JURA is, gratis kunnen krijgen.

Ik kan iedereen alleen maar aanraden van Jura af te blijven. Ik wil niet weten wat voor vuil er in de machine hangt dat ik dan constant in mijn koffie heb omdat je het vuil niet kunt schoonmaken. Ik kan niets anders bedenken voor 2500€ - ik ga de volgende keer liever naar Aldi. Jura - nooit meer! Dure troep, niets anders.

nie wieder JURA

Dinsdag, 02. April 2024, 15:40 Uhr

Unregistered

Wij hebben precies hetzelfde probleem. We hebben ook alleen originele Jura onderhoudsproducten en hoogwaardige merkbonen gebruikt. Alle reinigingen zijn precies volgens de aanwijzingen van de machine uitgevoerd. De machine is al verschillende keren bij Jura geweest. Onderdelen zijn steeds vervangen en gereinigd als gebaar van goede wil. Het probleem steekt echter elke keer na een paar weken weer de kop op.
Jura Service is altijd uiterst onvriendelijk geweest. Ze proberen altijd de verantwoordelijkheid op ons af te schuiven. Soms zou de plaats van de machine verkeerd zijn, dan weer de instelling van de waterhardheid, dan weer zou er te veel water in de lekbak zitten en zelfs de instelling van de molen zou de schuld zijn.
Voor ons geldt: NOOIT MEER JURA !!!!

I.-M. H.

Montag, 15. April 2024, 08:21 Uhr

Unregistered

Het is verbazingwekkend hoe vaak deze fout optreedt met de reinigingstablet. Ik heb dit probleem ook steeds weer met mijn Z6. Na veel geld te hebben uitgegeven aan reparaties en na pogingen van Jura om me ervan te overtuigen dat dit niet gebeurt met originele Jura tabletten, kan ik alleen maar zeggen - FOUT.
Sinds ongeveer 8 maanden gebruik ik ook de truc om het tablet in te duwen - ik gebruik hiervoor een houten stokje van
. Het onopgeloste tablet komt er altijd uit. De onopgeloste tablet komt er altijd uit.
Als het helemaal mislukt, is het zeker geen Jura meer.mellow.gif

Margitta

Samstag, 13. Juli 2024, 11:21 Uhr

Unregistered

Het lijkt erop dat de tablet niet in allemaal oplost. Ik doe de spoeling 3 of 4 keer en oeps, op een gegeven moment komt de bijna hele tablet terug. Het lijkt een misvatting van haar kant. De fabrikanten zijn de winnaars. cool.gif