Geavanceerd zoeken

Wij raden u een Expresso machine aan voor een bakkerij.

seb

Donderdag, 23. Mai 2019, 15:58 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 34347

Lid sinds: 23.05.2019

Hallo,

Ik ben Sebastian en ik sta op het punt om een bakkerij te openen met mijn vrouw. Ons plan is om eclairs te bakken en te verkopen. Maar we willen ook koffie verkopen aan mensen die geïnteresseerd zijn. Omdat we klein willen beginnen, hebben we geen eigen barista. Dus, we zullen in principe alles samen doen, in twee, in ieder geval voor de eerste maanden. Daarom ben ik op zoek naar een goede boon-tot-kop machine die een geweldige koffie kan serveren zonder veel tussenkomst van ons. Ik heb talloze recensies gelezen en kan niet beslissen wat voor ons de beste optie is. Ik heb gekeken naar merken als WMFJuraSchärerDelonghiSiemensSaecoMieleThermoplanMelittaBreville en ik denk dat de lijst er een kan worden.
Nadat
ik ze
allemaal heb bestudeerd
, weet ik niet meer wat goed voor ons is. Ik weet echter wat ik zoek: - ebay
(in Europa) prijs
moet minder zijn dan 1500 Euro (zonder BTW) -

idealiter

hebben twee bonen compartimenten (moer een must). -

zal

een automatisch melkschuimsysteem

hebben

maar ook een handmatig systeem. -

zal een manueel koffiecompartiment hebben

(voor mensen die een decoratie willen) - betrouwbaar - uitstekende expresso - hoge temperatuur op schuim -
eenvoudig te configureren en

te kiezen voor
verschillende soorten dranken
Dit zijn natuurlijk
ideale omstandigheden.

Ik verwacht minder dan 40-50 kopjes

Koffie per dag

om te worden bediend

.

Ik zal geen probleem hebben om de koffiekamers bij te vullen en ze te vullen met

Water naar

vullen

.
Dank je
, Sebastian

.

Brian Basco

Donderdag, 23. Mai 2019, 19:54 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 69

lidmaatschapsnummer..: 33270

Lid sinds: 05.12.2018

Hallo, dus
- mijn
mening:Een

KVA is geen espressomachine en maakt geen ("uitstekende") espresso maar grotere en kleinere koffies met schuim. Dit is niet bedoeld om te oordelen, maar als extra aanbod van een specialiteitscafé is het

naar

mijn mening geen

hoogtepunt.

De prijsklasse, het aantal kopjes, de presentatie van verschillende (geselecteerde ?duurdere ?regionale?) soorten koffie, het gebruik van gemalen koffie (laten we eens kijken...) en het automatische melkschuimsysteem en de lans passen op de een of andere manier ook

niet. Waarom

vertel je ons niet meer over koffie, als er al ideeën zijn

.

Misschien kunt u volledig worden ontmoedigd om een automatische machine te gebruiken en scoort u punten met andere bereidingsvarianten - druk- en handmatige filtersystemen zijn op dit moment erg in en kunnen de kers op de taart zijn in de geplande ambiance.

Kaffeepoint

Samstag, 01. Juni 2019, 23:01 Uhr

*

Professioneel

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 455

lidmaatschapsnummer..: 28864

Lid sinds: 07.06.2016

Jura X 9 of Franke Flair, die identiek is in de bouw, zou een goed begin zijn. Er zijn goede gebruikte voor 1000-1500 €. Grote watertank, twee molentjes, dubbel melksysteem (schuim en warme melk) in automatische modus en een stoomlans (kopje voorverwarmen). Melkschuim is nooit warmer dan 60° C anders zakt het in elkaar. Espresso kan alleen worden gemaakt met een zeefdrager die voldoende druk heeft.



--------------------
KVA:WMF 800 ST: Lelit Bianca PL 162